Deel dit artikel
-

Hybris introduceert marketingplatform

Softwarebedrijf hybris verbreedt zijn werkterrein naar marketing en integreert daartoe gespecialiseerde marketingtechnologie in zijn e-commerceplatform.

Klanten vragen er al jaren om, maar het bedrijf was in het verleden vooral bezig met de integratie met SAP en het verbeteren van zijn e-commerceproduct. Na de overname van Seeway en bijdragen van moederbedrijf SAP is het ook in staat om contextueel relevante marketingdiensten te leveren.

“Het probleem van marketing is de data en meer in het bijzonder het feit dat veel klantinformatie verspreid over silo’s binnen bedrijven aanwezig is”, zei strategiebaas Brian Walker daarnet op de klankendag in München. “Daarom komen we met een gespecialiseerd aanbod dat real time klant-gegevens gebruikt om persoonlijke aanbiedingen te doen. Dat kan via het web, mobiel, mail, Facebook, telefonie, et cetera.”

“Het hart van dit systeem is de data-integratie hub.”

Walker omschrijft overheden en nutsbedrijven als grote nieuwe klantgroepen.

Tijdens de klankendag introduceerde hybris ook clouddiensten voor zijn marketing- en e-commercesoftware. De worden gezien als aanvullingen op het bestaande portfolio. Bedrijven die bijvoorbeeld extra capaciteit zoeken of snel naar andere landen willen uitbreiden zetten daar de cloud voor in.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Wat leuk om te lezen dat Brian Walker Chief Strategy Officer is geworden bij Hybris. Hiervoor was hij bij Forrester verantwoordelijk als analyst om oplossingen het “magic quadrant” in te verkopen 😉 Well done Brian!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond