KPN koopt mobiele aanbieder Tringg

KPN plukt met de overname van Tringg weer een kleine concurrent uit de markt. Tringg biedt abonnementen die KPN niet onder eigen vlag brengt.

Welk bedrag met de overname is gemoeid, maken de partijen niet bekend. De baas van Tringg, het bedrijf 6Gmobile, was kort voor publicatie niet bereikbaar voor commentaar.

KPN’s nieuwe mobiele merk biedt Nederlanders onbeperkt bellen en sms’en voor een vast bedrag per maand. Zo’n propositie heeft KPN niet zelf noch via dochters als Hi, Telfort, Simyo, Ay Yildiz of Ortel.

Met de verkoop van de vermoedelijk tienduizenden klanten aan KPN raakt 6Gmobile zijn enige eigen mobiele aanbieder kwijt.

Naast Tringg verzorgt 6GMobile ook de mobiele dienstverlening van Kruidvat, Ajax en Citytel. In die MVNO’s had KPN geen interesse.

Om de omvang van het klantenbestand zal KPN de kleine speler niet hebben gekocht. Eind 2010 had KPN 5,6 miljoen mobiele klanten in Nederland. In de laatste drie maanden van het jaar won het op eigen kracht nog 22.000 klanten.

Deel dit item

Mooie line up met deze acquisitie erbij. Kpn premium, Hi voor jongeren, Telfort low budget en Tringg als “all you can eat” propositie.Hadden ze dat niet zelf in de markt kunnen zetten ipv overnemen? Waarschijnlijk time to market voordeel. Leuke propositie. Ik zal zelf eens gaan rekenen!

Weer een vreemde actie van KPN. Met innovatie heeft dit niks te maken.

Reactie plaatsen