Deel dit artikel
-

Layar ploft op 6 miljoen Nederlandse deurmatten

De technologie van Layar ploft vanaf vandaag op de deurmatten van vrijwel alle Nederlandse huishoudens.

PostNL verspreidt nu een eigen magazine waarin de inhoud nauw is vervlochten met de augemented reality van het mobielbedrijf. De voorjaarsuitgave van het blad ‘Er is post’ legt daarmee een link tussen papier en internet.

De lezers van het blad houden hun telefoon boven een artikel of advertentie in het blad om een koppeling met internet te maken. PostNL hoopt zo papier interactief te maken. Er worden online koppelingen gemaakt met e-commerce, Facebook en bijvoorbeeld telefoonnummers van bedrijven.

De mobiele lezers moeten eerst de Layarapplicatie op hun telefoon installeren voordat ze de interactieve mogelijkheden kunnen gebruiken. Het principe is vergelijkbaar met QR-codes op papier, maar in dit geval wordt er geen abstracte codes gescand maar de bladspiegel.

PostNL heeft sinds eind 2009 ervaring met QR-codes op print.

Layar werkte vorig jaar een vergelijkbaar concept uit met tijdschrift Linda.

Deel dit bericht

4 Reacties

W. Heitinga

Dat zou handig zijn .. als ik een smartphone had. Dan kon ik in een handomdraai nog meer reclame bekijken. Misschien moet ik er toch maar eentje aanschaffen, dan kan ik reclame op mijn smartphone tijdens de reclame op TV.

Ewald van der Hoop

Layar op zich vind ik zeker een toegevoegde waarde hebben. Met name het vinden van restaurants e.d. via Layar.
Ik geloof minder in deze combinatie tussen papier en internet.

Monique

Tja, ik zit toch meer met mijn iPad op de bank dan met een tijdschrift. Zie meer n een goed tabllet magazine.

Geerten

Het is fantastisch mooie technologie maar ik heb mezelf er nooit op kunnen betrappen dat ik ergens stond en spontaan dacht “laat ik dat eens opzoeken met Layar”. Maar de komst van de Layar-logootjes en de direct-scan functie in de app kan daar misschien verandering in brengen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond