Deel dit artikel
-

Marks & Spencer brengt online assortiment in winkels met iPad

Het Engelse warenhuis begint een proef met multimedia zones in drie zaken. Klanten kunnen daar shoppen met tablets in assortiment dat enkel via dat online kanaal beschikbaar is.

In drie zaken heeft Marks & Spencer speciale ruimtes op de winkelvoer ingericht voor het project Style Online. Het bedrijf onderzoekt hiermee hoe het zijn online en offline kanalen met elkaar kan vervlechten.

Style Online bevat items van drie submerken van M&S: Limited Collection, Autograph en per una. In de winkel is een klein asortiment dan die merken te zien. Klanten die meer willen zien, gaan naar de winkelbediende die een iPad of andere tablet draagt. Of de klant gaat naar een zelfbedieningsterminal, een computer met aanraakscherm. Daar kunnen ze hun bestelling online plaatsen. Op een later moment halen ze deze in de winkel op.

Dit multichannel project is het eerste van de de nieuw aangestelde Laura Wade-Gery (foto). Zij was tot begin dit jaar de CEO van Tesco.com en Tesco Direct.

Eerder deze week publiceerde M&S zijn halfjaarcijfers. Het bedrijf heeft de ambitie om een van de grootste multichannel warenhuizen te worden en investeert daar fors in.

Digitale details geven de Engelsen niet, enkel wat kerncijfers. “De omzet bij e-commercetak M&S Direct stegen met 11,7 procent. Het bezoek aan de website nam toe met dertien procent tot meer dan drie miljoen bezoeken per week.”

Vorige maand heropende M&S zijn site in Frankrijk, gebaseerd op een brick & click strategie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond