Deel dit artikel
-

Nieuwe interactieve KPN-winkels volgen klant stap voor stap

KPN opent over twee weken pilotwinkels waarin een aantal nieuwe technologieën wordt beproefd om de klantenservice te verbeteren. De klant wordt er stap voor stap gevolgd, doorlopend geïnformeerd en hoeft amper te wachten.

Zo klinkt de belofte van het nieuwe multichannelconcept dat het telecombedrijf wil uitrollen naar zijn winkels wanneer de Haagse proef succesvol blijkt.

Bij binnenkomst krijgt de klant een volgnummer met een chipje erin. Zo weten medewerkers waar de klant zich bevindt zodra deze aan de beurt is. Als die bijvoorbeeld een pakketje komt afhalen, kan de KPN-medewerker dat zelfs direct al meenemen. Het digitale volgnummertje wordt ook gebruikt om voorspellingen te doen over de wachtijd.

De wanden van de winkels zijn bekleed met zogeheten ‘smart walls’. Dat zijn wanden van met 2×4 beeldschermen van 55″ doorsnede. “De schermen zijn voorzien van infrarood- en Kinect-technologie die reageren op beweging van de bezoeker. Daarmee vormen de schermen levensgrote touchscreens met een diagonaal van meer dan vijfeneenhalve meter”, aldus KPN in de uitnodiging voor de Hofstedelijke opening.

Diezelfde schermen laten bijvoorbeeld ook zien hoeveel wachtenden er nog voor de winkelbezoeker zijn.

Het is nog niet bekend in welk tempo KPN dit winkelconcept verder wil uitrollen en hoeveel het investeert in de modernisering van zijn zaken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond