Deel dit artikel
-

Ontwerp je eigen QR-etalage

Het Rotterdamse Shop2Mobi is een nieuwe dienst gestart voor het maken van QR-etalages. Een webshop kan zijn artikelen voortaan ook in de fysieke wereld presenteren.

QR-etalages zijn sterk in opkomst. Tesco heeft virtuele winkels op Gatwick Airport en in Zuid-Korea, maar ook in Nederland duiken winkels op waarbij allerlei producten op een poster met de mobiele telefoon besteld kunnen worden.

Voor kleinere bedrijven is het maken van zo’n virtuele winkel nogal ingewikkeld. Shop2Mobi heeft nu een aantal sjablonen ontwikkeld waarmee foto’s van producten aan QR-codes en QR-codes aan een webshop kunnen worden gekoppeld. De klant krijgt als ‘uitdraai’ een Pdf- en Jpeg-formaat, die desnoods uitgeprint in een abri kan worden opgehangen. Dat laatste moet de ondernemer wel zelf regelen, want Shop2Mobi beperkt zich voorlopig tot het ontwerpproces.

Omdat de technologie nieuw is, hanteert het bedrijf voorlopig bescheiden tarieven: vijftig tot tachtig euro per campagne, waarbij het niet uitmaakt hoeveel producten er worden aangeboden. Er is ook een abonnementsmodel vanaf vierhonderd euro. Oprichter Roman Markovski tegen Emerce: “We moeten natuurlijk eerst zien hoe dit gaat lopen. We praten al wel met bijvoorbeeld uitbaters van abri’s, en het is mogelijk dat we onze dienstverlening verder uitbreiden, zodat we klanten in contact kunnen brengen met verhuurders van etalages of buitenreclame.”

Markovski was ooit beleidsadviseur van het Ministerie van BZK, en is tegenwoordig onder meer betrokken bij LensOnline, een crosschannel concept voor online contactlenzen en oogzorg.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond