Deel dit artikel
-

‘LivingSocial Nederland sluit kantoor’ (update)

Koopjessite LivingSocial heroriënteert zich op de Nederlandse markt. Diverse werknemers zou ontslag zijn aangezegd. Het bedrijf wil de sluiting van het kantoor nog niet bevestigen.

Het Amerikaanse LivingSocial ziet Nederland mogelijk niet langer als kernmarkt. Dat valt af te leiden uit een verklaring van Sjoerd van Sprang van Coebergh Communicatie & PR, sinds een maand woordvoerder voor de van oorsprong Amerikaanse site. Hij bevestigt dat LivingSocial ondanks wereldwijde groei bezig is met een reorganisatie, ook in Nederland, maar kan niet meer zeggen.

Emerce werd de laatste dagen getipt dat het Nederlandse kantoor onder leiding van Michael Hagens zou gaan sluiten. Diverse werknemers zou ontslag zijn aangezegd. Volgens Het Parool hoeven de circa dertig werknemers niet meer terug te keren. Van Sprang kan, of liever gezegd mag, het een en ander niet bevestigen. Mogelijk vanwege juridische onderhandelingen kunnen op dit moment geen nadere mededelingen worden gedaan.

Voorjaar 2011 zocht LivingSocial nog personeel om de Nederlandse retailmarkt te gaan bewerken. Naast AdWords werd er vooral ingezet op mond-tot-mond-reclame. Eind vorig jaar jaar moest LivingSocial in alle Nederlandse provincies vertegenwoordigd zijn. Op de site staan nog diverse vacatures vermeld.

Wereldwijd groeit de belangrijkste concurrent van Groupon als kool. De Amerikaanse directeur wist onlangs te melden dat er 5000 werknemers waren.

In de VS lijkt het Adventures programma – sociale activiteiten in de openlucht – te zijn stilgelegd en ook daarbij zijn ontslagen gevallen.

Deel dit bericht

12 Reacties

Trudy

Zo jammer dat het ophoudt! De meeste van mijn vrienden Kennen de deals nog niet. Er ligt nog een enorme markt open. Nederlanders hebben de weg naar social deals nog niet gevonden. Wek Daaraan, i.p.v. de stekker er uit te trekken. Social deal is zoveel beter dan vakantieveiling, bv.. dat gaat een zachte dood sterven…ten onder aan eigen succes. Waar mensen alleen prijzen opvooeren, maar niet echt willen kopen en waar ook nog eens administratie kosten aan verbonden zijn. Social Deal is zoveel meer zuiver. ZONDE!!! dat het stopt

M. Rood

Juist. Het zijn gewoon boeven. Heb enige tijd geleden, toen ze nog actief waren, een deal bij LivingSocial gekocht. De restauranthouder is failliet gegaan. Ze beloven, en dat is conform hun leveringsvoorwaarden, het geld per direct terug te storten. Ben nu zes weken verder en na herhaaldelijk manen doen ze niets, alleen beloven…

C. van der Veen

Helaas, ook ik heb de ervaring dat een restaurant failliet is.
Ik ben nu al dagen aan het proberen om mijn probleem door te spelen. Via de site van Living social diverse e- mails verstuurd.
Tevens per telefoon. Ik krijg een bandje met hierop een damesstem, welke mij zegt dat ik door verbonden ga worden met één van de medewerkers…..hierna krijg je meteen een in gesprektoonte horen.
Bijzonder teleurstellend deze manier van doen!!!
Ik heb nu via Goshareit geprobeerd een mail te sturen met mijn verhaal.
Ik las dat enkele ex-medewerkers van Livingsocial dit waren begonnen.
Het lijkt mij dat je met dit soort bedrijven, waar je dus afhankelijk bent van mensen, die mensen dan ook op een fatsoenlijke, respectvolle manier mag behandelen.
En dus netjes op de hoogte brengt en met een passende oplossing voor de problemen komt.
Nog even afwachten…?!?
En dan maar weer zoeken naar andere instanties om verhaal te halen……?

M. Rood

ik heb eindelijk mijn geld terug. Heb naar alle mailsdressen die ik maar op Google kon vinden, ook buitenlandse, een zware mail (± 4mb, photoshop jpg) met vouchercode gestuurd. Dat naar meerdere adressen en diverse keren per dag, 7 dagen in de week, etc. Het heeft geholpen.

C. van der Veen

Zou je me misschien kunnen helpen met enkele mailadressen
a.u.b.?
Ik heb de nl. livingsocial al gehad- geen reactie!
Een mail naar Goshareit- geen reactie!
Alvast hartelijk dank.

SILVIA DE JONG

HELAAS KOM IK ER NU ACHTER DAT LIVING SOCIAL DEALS ER NIET MEER IS !! TERWIJL IK NOG 2 BONNEN TER BES CHIKKING HEB VAN BEAUTY EN HAIR SALON IN ROTTERDAM, DIE ZIJN TROUWENS OOK NIET MEER AANWEZIG, GEEN TELEFOON ETC, DIT KOST MIJ DUS 35 EURO VOOR EEN MASSAGE EN PEDICURE EN MANICURE ! TOTAAL GEEN REACTIES OP MIJN EERDERE EMAILS ETC, JE VOELT JE ALS KLANT BEHOORLIJK IN DE MALING GENOMEN.
IK HOOP DAT PROGRAMMA’S ZOALS RADAR ETC, HIER GOED AANDACHT AAN BESTEDEN

Chantal

Hallo M Rood,

Ik kom er vandaag achter dat de bonnen die ik heb gekocht niet meer door de kapper worden geaccepteerd.
Dus ben ik maar gaan googelen en kwam op deze pagina uit.
Ik wil natuurlijk ook mijn geld terug. Zou je mij de e-mail adressen kunnen geven die jij hebt gebruikt.

Alvast bedankt,
Chantal

Chantal

Aanvulling:
De bonnen die ik heb gekocht worden niet meer door de kapper geaccepteerd omdat livingsocial failliet is en de kapper geen geld van livingsocial heeft ontvangen.

Angela van O.

Aan degenen die hun geld terug hebben kunnen krijgen: graag ontvang ik ook een (e-mail)adres waarop ik verhaal kan halen. Ik heb een fotoshoot betaald en ook ik kan nergens terecht om mijn geld terug te krijgen, ook geen gehoor bij LivingSocial. Echt een slechte zaak. Graag verneem ik van iemand.
Alvast bedankt daarvoor!
Groeten Angela

Vivian

Ook ik heb hetzelfde probleem met living social. Ben al 5 weken bezig om geld terug te krijgen omdat het restaurant failliet is. Ook het band met de vriendelijke damesstem is er nog, met daaropvolgend de ingesprektoon. Ben inmiddels ook de uk en australie site aan t stalken, maar helaas nog geen enkele reactie. Bijzonder slecht. Dus ja, ik zie ook graag de emailadressen die wel iets hebben opgeleverd.

Natalie

is het nog iemand gelukt om geld terug te krijgen? Ik kom er nu dus pas achter omdat ik een afspraak wilde maken.. Het gekke is dat ik nog wel een herinnering heb gekregen van living social dat mijn bon bijna zou verlopen…iemand tips?

sher Lizz

Het ziet ernaar uit dat ook IK naar mijn geld kan fluiten.
0800 nummer in Amsterdam, eerst een damesstem die vraagt of je even wacht en kort daarna slaat het gesprek af.
Ook ik heb te maken met een restaurant dat failliet is gegaan. Bovendien heb ik nog een 2e deal lopen (tot september), en ik ben bang dat ook dat geld naar de haaien is. Geen reakties van de UK en Franse afdeling. Op het contactformulier van de Engelse site en Customer Service op Facebook staan alle aangekochte deals keurig netjes op een rij en heb ik ingevuld dat wat er gaande is. Ik ben benieuwd of er een respons komt. Hopelijk ziet M.Rood die hier een reaktie plaatste onze berichten. Graag de email adressen waar wij ons kunnen beklagen en ons geld terug kunnen vragen. Alvast dank.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond