Deel dit artikel
-

Samsung brengt weinig nieuws met hoop superlatieven op CES 2015

De nieuwe trend op CES 2015 is geen 4K of Ultra HD, maar Beyond 4K (zoals Sharp dit letterlijk noemt) of SUHD (zoals Samsung dit noemt). De S mag u vervangen voor elk denkbaar superlatief.

Waar de S voor staat is me nog steeds niet duidelijk. Misschien is het Seductive, zoals het ontwerp van de Yves Behar door Samsung wordt beschreven in de commercial. Misschien is het Semi-conductive, wat zou kunnen slaan op de nanokristal semi-conductors die worden gebruikt om een 64x keer betere kleurweergave te creëren (een paar jaar geleden noemde Samsung dit nog ‘quantumd dots’). Misschien wel gewoon Super of Special, een betere versie van Ultra HD zoals we het kennen. Ik kies voor Samsung Ultra HD, want iets anders valt er niet van te maken.

Enige wat de televisie wel interessant maakt is dat als besturingssysteem gekozen is voor het open-source Tizen, een ecosysteem van Samsung zelf. Het biedt ontwikkelaars een mogelijkheid om gemakkelijk apps te maken voor het SmartTV-deel van de nieuwe Samsung-TV’s.

Wederom was er de aankondiging van Gear VR, een VR-bril die in combinatie met de Galaxy Note 4 werkt. Naast het platform Milk Music en Milk Video , zal er ook een platform Milk VR komen, waar speciale content is te vinden voor de Gear VR.

Naast het nieuws van het Samsung Audio Lab (waar nieuwe audioproducten als een 360-graden afstralende designspeaker worden ontworpen) en het UHD Alliance, waar Samsung samen met negen andere merken (o.a. Netflix, Panasonic, Disney) UHD mee gaat ondersteunen, waren er opvallend weinig productaankondigingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond