Deel dit artikel
-

Sanoma Media neemt Fashionchick over

Uitgever Sanoma Media vergroot zijn belang in Fashioncick, naar eigen zeggen de eerste social shoppingsite voor modebewuste vrouwen in Nederland. Sanoma had al een kwart van de aandelen, maar vergroot het belang naar 55 procent.

Fashionchick is naar eigen zeggen afgelopen jaar met 32 procent gegroeid, mede dankzij internationale activiteiten in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en Groot Brittannië. Dit jaar wil men de marktposities van Fashionchick in deze landen verder versterken, maar er zijn ook plannen voor verdere internationale expansie. Zo is er sinds kort een Russische variant Shopicon.ru.

Volgens oprichter Aart Wallet was uitbreiding van het belang van Sanoma de intentie toen het bedrijf ongeveer een jaar geleden instapte. “Er zijn toen targets gedefinieerd die we ruimschoots gehaald hebben.”

Fashionchick heeft ook de technologie geleverd voor het woonplatform Myhomeshopping van Sanoma, maar bemoeit zich niet met de exploitatie. Volgens Wallet ziet Sanoma de site vooral als een springplank voor nieuwe e-commerce-activiteiten. “De komende tijd gaan we inzetten op mobiel. Een iPhone-app is er al, Android komt later dit jaar.”

Deel dit bericht

2 Reacties

hans

Goed om te zien, is natuurlijk perfecte combinatie als je het mij vraagt! Proficiat allebei.

JJ

Inderdaad proficiat. Een logische combinatie, waar beide partijen waarschijnlijk de komende jaren nog veel meer uit kunnen halen. Zeker nu er een duidelijk meerderheidsbelang is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond