Deel dit artikel
-

SEOshop breidt uit naar Duitsland

Softwarebedrijf SEOshop gaat vanaf vandaag zijn diensten aanbieden in Duitsland. Lokale ondernemers krijgen daarmee een verfijnd systeem om snel een webwinkel te openen. De uitrol naar andere Europese landen staat op de agenda.

Directeur Ruud Stelder signaleert dat de Duitse e-commercemarkt een kleine 25 miljard euro groot is, maar dat er betrekkelijk weinig partijen systemen bieden voor kleinere ondernemers om snel een eigen webwinkel te openen. “De markt is op dit punt van de Saas-oplossingen minder volwassen. Veel verkopen vinden plaats via grote platformen als Amazon, eBay en Marktplaatsachtige sites. En men gebruikt veel open source software.”

Het Amsterdamse bedrijf gebruikt de kapitaalinjectie van investeerder Henq om zijn dienst te vertalen naar de lokale markt. Dat is niet enkel een linguïstische exercitie, maar ook juridisch. “De wetgeving is veel sterker dan in Nederland. Daar moeten we in de opzet van de shops rekening mee houden.”

De techniek van SEOshop stelt Duitse ondernemers ook in staat om snel hun e-commerceactiviteiten uit te rollen naar andere Europese landen. “We ondersteunen alle grote paymentproviders.” Vandaag de dag is de dienst enkel beschikbaar in Nederland en Duitsland, maar de uitrol naar Frankrijk, Spanje en Italië is aanstaande.

Stelder brengt de webwinkeldienst in Duitsland op twee manieren op de markt. Enerzijds via AdWordscampagnes. “De prijs per klik in Duitsland is de helft van die in Nederland.” Daarnaast liet hij SEOshop zodanig doorontwikkelen dat derden partijen het via een white label constructie onder eigen vlag kunnen aanbieden. Dat gaat via API’s, template engines en betaling naar het aantal winkels dat de andere bureaus ontwikkelen met behulp van de Nederlandse software.

“We draaien nu al enkele dagen in Duitsland. In die tijd wisten we al twintig klanten te werven.”

Een van de eerste lokale distributeurs wordt Uncubator, dat e-commerceoplossingen op enterpriseniveau verkoopt aan de lokale digitale markt.

Foto: Jule Berlin (cc)

Deel dit bericht

11 Reacties

Jeroen Bos

Als we SEO shop al een “verfijnd systeem” gaan noemen, glijden we snel af! Er zijn veel betere SAAS oplossingen. SEO shop doet het hooguit qua marketing beter…….

Mike

Ik vind de prijzen wel erg hoog voor de webshop. Ten eerste de hosting en vervolgens en afzetpercentage, die naarmate je een hoger pakket wel afneemt maar dan nog.

Verder vind ik de shops niet denderend SEO (begint al bij 2 x per landingspagina….. Hoogstwaarschijnlijk pakken de startende shops snel traffic omdat ze intussen aardig wat webshops op de servers hebben zijn, hetzij elkaar helpen met indexatie.

Mike

Ik bedoel 2 x een h1 op de landingspagina’s, wat sterk afgeraden wordt in seoland.

Bob

Ik vind Seoshop een super mooi systeem wat uitmuntend werkt.

Bedankt !

Groetjes.. Bob

Jeroen Bos

@Bob Er zijn volgens mij drie mogelijkheden tav je reactie: 1. Je werkt voor SEO shop en voelt je verplicht je eigen product te promoten of 2.Je hebt geen verstand van webshops of 3. Je hebt de markt voor SAAS oplossingen niet verder vergeleken en denkt met SEO shop goed uit te zijn.
Veel succes ieg met je webshop 🙂

Ruud Stelder

@Jeroen,
Internationaal bestaan er een aantal partijen die het goed doen, echter bieden wij veel meer en de verfijning zit zich in de flexibiliteit. Een klant kan zelf alles aanpassen qua design en adapters schrijven op onze API om koppelingen te leggen tussen diverse tools (ERP, Logistiek, Boekhouding, Kassa etc).

http://www.webwinkelsoftware.nl/template-engine

Tevens is de backoffice zeer uitgebreid qua functionaliteit en eenvoudig te gebruiken door het MKB (omzet 2k – 100k p/m), we willen de iTunes onder de webwinkel software zijn. Vraag eens een demo aan en neem eens de tijd om te zien wat we te bieden hebben:
http://www.webwinkelsoftware.nl/abonnementen

@mike
Het kan zijn dat er een van de standaard templates twee H1’s bevat, de klant kan dit eenvoudig aanpassen via de online template (source-code) editor:
http://www.webwinkelsoftware.nl/webwinkel-template-ontwikkelen

Christian van der Ree

Wij hebben met diverse webshop aanbieders gewerkt. Uiteindelijk bleek seoshop toch de meest gebruikersvriendelijke en onze producten verschenen al snel in de organische zoekresultaten op top posities.

Regelmatig komen er updates uit met meer functionaliteiten. Iets waar we elke keer weer naar uit kijken.

Niets anders dan lof dus….

Jeroen Bos

@Ruud Lees even wat je schrijft over MKB bedrijven…..” Een klant kan zelf alles aanpassen qua design en adapters schrijven op onze API om koppelingen te leggen tussen diverse tools (ERP, Logistiek, Boekhouding, Kassa etc).”
Ik wens MKB bedrijven veel succes met het schrijven van adapters en aanpassingen in de code……

Ruud Stelder

We bieden meer dan 25 standaard integraties voor alleen al de NL markt. Tevens is maatwerk mogelijk (schaalbaar dus, ook als de winkel groeit en een koppeling rendabel wordt)
http://www.webwinkelsoftware.nl/partners/integraties

Marco Siemelink

Ben zelf erg fan van Magento, open source e-commerce. Je hebt bergen mogelijkheden alleen wel veel specifieke kennis nodig (of moet je inhuren).

Ligt de uitdaging bij de webshop of juist bij wat je ermee gaat doen? Het hebben van een shop is 1, maar ligt juist, zeker in het MKB, de uitdaging bij hoe ga je bezoek trekken en converteren? Gevoelsmatig ligt daar de uitdaging, want internetmarketing is een flinke klus.

Marco Siemelink

Ben zelf fan van Magento, veel mogelijkheden maar wel veel specialistische kennis nodig.

Maar ligt de uitdaging niet veel meer voor het MKB hoe de shop uiteindelijk tot een succes te maken? Het hebben is 1, maar internetmarketing is een vak op zich. Bezoekers, analyses, converteren, SEO

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond