Deel dit artikel
-

Tesco breidt Koreaans QR-shoppen uit

Supermarktketen Tesco breidt zijn opmerkelijke Koreaanse initiatief om te shoppen via QR-codes in metrostations uit. De QR-shoppers genereren per persoon wekelijks dertig euro omzet.

Er zijn nu meer vierkante meters muur en dus ook meer producten beschikbaar voor metroreizigers die geen tijd hebben voor de dagelijkse boodschappen. Zij konden sinds vorig jaar al met hun telefoon bestellingen plaatsen door QR-codes van producten te scannen. Die bestellingen worden dan thuis of op kantoor afgeleverd. Tesco schaalt nu op.

Het aantal beschikbare producten gaat omhoog naar 35.000. En er is meer ruimte gehuurd in metrostation Seolleung in Seoul, waar het project loopt.

Waren tot voor kort enkel de huishoudelijk belangrijkste producten beschikbaar, zoals bij ons in avondwinkels, nu zijn er ook zaken als kleding en elektronica te koop.

Tesco is in Zuid-Korea actief onder het merk Homeplus. Als relatief nieuwe speler op de markt zochten de Engelsen een manier om bereik te creëren zonder in een keer heel veel dure vloerruimte te moeten huren. Bij wijze van proef huurde het abriruimte in een metrostation.

In het station kunnen reizigers de QR-codes van de gewenste artikelen scannen. De bestellingen worden via mobiel internet naar hun lokale supermarkt gestuurd. Die leveren gedurende zeven uren per dag om het uur de bestellingen in de buurt uit. De bezorgkosten bedragen ongeveer tussen de een en vier euro.

De mobiele app van Homeplus heeft 650.000 gebruikers. De mobiele posterpui genereert voor Tesco wekelijks rond de twintig miljoen dollar omzet, of dertig euro per gebruiker.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond