Deel dit artikel
-

Thuiswinkelorg wil onderzoek naar omnichannel retail

Thuiswinkel.org neemt, samen met enkele brancheorganisaties, het initiatief voor het onderzoeksprogramma genaamd Shopping 2020. Reden is de snelle verschuiving van omzet van fysieke naar omnichannel retail, maar ook de ingrijpende digitalisering van producten en diensten.

Veel van deze ontwikkelingen zijn volgens de branchevereniging universeel en brancheoverstijgend. Daarom wil men een toekomstvisie creëren op online verkoop van producten en diensten in breed politiek-maatschappelijk perspectief.

Het doel is vast te stellen welke acties moeten worden ondernomen op nationaal-, branche- en bedrijfsniveau zodat ondernemend Nederland succesvol kan online verkopen in 2020, ook internationaal.

Op 23 april 2013 vindt de kick-off van het onderzoeksprogramma plaats op het congres Shopping Tomorrow. Een tiental werkgroepen zal vanuit verschillende invalshoeken trends identificeren en onderbouwen. Gedurende het jaar zal via drie congressen de resultaten worden teruggekoppeld aan het publiek en met andere werkgroepen worden gedeeld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond