Deel dit artikel
-

Tumblr gaat eindelijk eens echt geld verdienen

Microblog Tumblr gaat na vijf jaar eindelijk eens advertenties plaatsen op zijn platform. Vanaf 2 mei worden in een kader de eerste reclames getoond, zo beloofde CEO David Karp afgelopen week op Ad Age’s Digital Conference in New York.

De advertenties zijn uitsluitend te zien in een kader genaamd Radar. CEO en oprichter David Karp was tot voor kort sterk gekant tegen advertenties. Wel zijn er vijftien partners die hun merk promoten in de vorm van ‘creatieve advertenties’, zoals IBM met Smarter Planet en oogcosmetica retailer Warby Parker. Een deel van de inkomsten bestaat uit de verkoop van blogthema’s door ontwerpers.

Karp heeft nog geen tarieven voor de advertenties bekendgemaakt.

Tumblr is de laatste tijd hard gegroeid en claimt nu 50 miljoen gebruikers. In totaal is 125 miljoen dollar aan investeringen opgehaald, waaronder 85 miljoen in september van Greylock Partners en Insight Venture Partners.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond