Deel dit artikel
-

Vente Privée start verkoop delicatessen

De besloten winkelclub Vente-privée.com breidt zijn assortiment uit met delicatessen, eerst in Frankrijk daarna in andere landen. Het assortiment wordt verzorgd door lokale producten.

Dat kondigde het bedrijf eind vorige week aan tijdens een persconferentie. Het bedrijf, dat dit jaar voor ongeveer anderhalf miljard euro aan omzet realiseert, verkoopt naast kleding ook al enige tijd zaken wijn, muziek en reizen. Daar worden nu lokaal geproduceerde delicatessen aan toegevoegd.

De nieuwe sectie op de site heet in Frankrijk Miam Miam, wat smullerig vertaald iets betekent als ‘jammie jammie’.

De niet-dagverse producten worden direct van lokale producenten betrokken. Het gaat daarbij om producten van koekjes, kaasjes tot chocolade en van sauzen, jam tot gelei. De makers betalen ervoor om hun producten in de schappen bij Vente-privée.com te parkeren.

De beoogde verkoopprijs hoort veertig tot vijftig procent lager te liggen dan bij de reguliere retail. Hoewel de lagere prijzen de winstmarges drukken, moet de beoogde toename in het verkoopvolume dat compenseren. De flashsalessite biedt een nationaal bereik van dagelijks drie miljoen bezoekers in Frankrijk.

In eerste instantie zit er een gat van drie dagen tussen bestelling en aflevering. De winkelclub streeft er echter naar om op termijn een dag na bestelling te kunnen leveren.

Vente-privée.com begint de dienst in Frankrijk, maar wil die op termijn ook introduceren op andere markten. Het ligt voor de hand dat Miam Miam ook in Nederland op enig moment live gaat.

Bureau McKinsey schat in een net verschenen rapport in dat de productgroep Voedsel in 2020 voor vijf procent bijdraagt aan de internationale e-commerceomzetten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond