Deel dit artikel
-

Weer klachten over ADSL

Er zijn nog steeds problemen met Mxstream , de ADSL-dienst van KPN Telecom . In nieuwsgroepen wordt geklaagd over storingen, en isp's als XS4all en Planet Internet zijn niet tevreden over de samenwerking met KPN.

"Afspraken over het inbellen worden door KPN zonder bericht aan ons veranderd," zegt woordvoerster Sjoera Nas van XS4all . "Daardoor moeten wij hals over kop de instellingen veranderen omdat anders al onze ADSL-abonnees niet meer het net op kunnen."
XS4all heeft inmiddels een systeem ingesteld om de klachten die binnenkomen over het gebruik van Mxstream te "bewaken en te controleren waar ze blijven hangen binnen KPN." De provider heeft 3500 aanvragen voor MXStream, rond de 50 gebruikers ondervinden regelmatig klachten. Het aantal valt mee en de ergste storingen zijn verholpen, maar de provider heeft kritiek op de samenwerking met KPN. De communicatie verloopt moeizaam. "We zijn al maanden in overleg om te komen tot betere afspraken," aldus Nas.

Ook bij de helpdesk van Planet Internet heerst ontevredenheid over de rol van KPN. "Afgelopen weekend hadden we een storing, als KPN daarop geattendeerd wordt dan ontkennen ze het," zegt een medewerker. Hij ziet in de dienstverlening van KPN nog "de eigenheidjes van een staatsbedrijf". Wekelijks is er 'op allerlei niveaus' overleg 'maar met onze aanbevelingen wordt niks gedaan.' Er zou een voorbeeld genomen kunnen worden aan de dienstverlening van Planet zelf, aldus de medewerker.

Geconfronteerd met de bevindingen bij de providers doet woordvoerder Bram Oudshoorn van KPN luchtig over de problemen. "Het zijn kinderziektes, die doen zich altijd voor bij het begin van iets wat nieuw is." KPN heeft inmiddels een speciaal team ingezet om alle klachten van isp's en gebruikers te inventariseren. "Op relatief korte termijn" zal er een beleid aan gekoppeld worden, zegt Oudshoorn. "We zijn momenteel bezig om zoveel mogelijk van de dienstverlening voor MXStream te automatiseren. Met de grote aantallen gebruikers die ons nog te wachten staan is dat belangrijk." Gaat het snel genoeg met het verhelpen van deze 'opstartproblemen'? Oudshoorn: "Hoe sneller hoe beter natuurlijk."

Deel dit bericht

39 Reacties

Richard Derks

Ik werk bij een startup in Amsterdam en sinds begin augustus hebben we via Sonera, ADSL op de werkplek. In het begin hadden wij ook wat kleine problemen maar de performance verbeterd iedere week. Op dit moment zijn de snelheden erg goed. Ik verwacht dat ADSL binnen afzienbare tijd met gemak de concurrentie met de kabel aankan. Richard Derks

Dabje

Als Abonnee van Mxtream via de ISP XS4ALL kan ik alles bevestigen wat hierboven staat vermeld, met als uitzondering dat alle problemen zijn verholpen!! Mijn aanvraag voor een Fast-Adsl account heeft 7 maanden moeten wachten voordat er na veelvuldig communicatie mijnerzijds uiteindelijk werd opgeleverd.Na drie weken te zijn aangesloten op het inmiddels beruchte ADSL netwerk heeft mijn verbinding het feitelijk 3 uur gedaan, alle overige tijd is de toegang tot het Internet down geweest.De verschillende Helpdesks, van XS4ALL EN MXstream, sturen de klanten letterlijk van 'het kastje naar de muur'! KPN verwijt de ISP de outages en vice versa! Na wederom het gehele verhaal te hebben geëscaleerd, schijn ik vandaag een nieuwe modem te krijgen, want volgens KPN veroorzaakte de hardware het probleem!Vol spanning wacht ik af, of nu eindelijk na veel ergenis en gewacht mijn toegang tot het Internet gegarandeerd kan worden tot 1 Mb. Overigens wil ik vermelden dat ik ook heb meegedaan met de Testfase van ADSl in de vorm van Snelnet. Opmerkelijk was dat deze tweejarige test geheel onder problemen is verlopen!!! Al die tijd heb ik met een snelheid van 2Mb (downloadtime) Internet access gehad. De Snelnet afdeling was zeer profesioneel en 'un-KPN-like' snel en hulpvaardig! 

E. Dörfel

Gelukkig kan ik mezelf prijzen dat ik niet de enige ben van de 3500 gebruikers die erg veel problemen heeft met ADSL.De installatie verliep al niet zonder problemen.Na de installatie was het helemaal raak.Een modem van de eerste generatie was nog sneller dan mijn ADSL-modem.Soms kan ik niet eens inbellen. Over het niet nakomen van beloftes gesproken.Een belangengroep die opkomt voor de huidige gebruikers van ADSL zou een enorme uitkomst zijn.Zij zouden sterker staan in een claim voor een teruggave van (een deel) van het abonnementsgeld.Alle andere ADSL-gebruikers wens ik veel sterkte en vooral geduld toe. E. Dörfel

Peter A.M. Snijders RI

Op zondag 17 september heb ik een bericht in ADSL.XS4ALL geplaatst met de oproep aan iedereen die problemen ondervind met MxStream een e-mail te sturen naar reaktie@prym.nl met vermelding van naam, postcode en e-mail adres.Tot op heden hebben zich 70 gebruikers gemeld.Doel is met een grote groep gebruikers het bij XS4ALL en KPN voor elkaar krijgen dat er in ieder geval in het weekend een telefoonnummer openstaat voor het aanmelden van storingen in het netwerk. Dus geen helpdesk, daarvoor kan je doordeweeks de ge-eigende nummers bellen.De techneut dient dan a la minute actie te ondernemen om de falende apparatuur te resetten zodat met gedurende het weekend toch gebruik kan maken van MxStream. De afgelopen 6 maanden is het schering en inslag dat het netwerk plat gaat en dat er niemand is die de problemen kan herstellen. Dus: Nog niet aangemeld, stuur een e-mail aan reaktie@prym.nl Peter A.M. Snijders RIPRYM Software BV

Ed Emmen

Vrijdagmiddag geen verbinding meer met het adsl netOmdat het geen zin heeft om dan met xs4all te bellen, is de eerste mogelijkheid maandag om 10.00 uur. XS4all gaat er namelijk van uit dat in het weekend niet geinternet wordt.Maandag gebeld omdat ik nog steeds geen toegang had. Alle setting doorgelopen maar het probleem ging kennelijk verre de mogelijkheid van de helpdesk te boven. Hij moest het voorleggen aan weer een andere helpdesk, maar die was niet telefonisch bereikbaar. Ik zou de volgende dag teruggebeld worden. De hele dag thuisgebleven maar, u raadt het al, niemand belde. Om half vijf zelf maar gebeld. Hoewel de andere helpdesk kennelijk niet gerageerd had, gaf de man mij aan te proberen om het modem te resetten. Eenvoudig een pen in het modem steken was voldoende om meteen (nou ja na VIJF dagen) weer op het net te kunnen. En u raadt het al. Na tien minuten vile de verbinding weer eens weg. Dat de primafoonwinkel bij een demostratie nog steeds zegt dat een 512 kb/sec de minimale snelheid is, terwijl een test aantoont dat een 56k modemsnelheid NIET gehaald wordt nemen we maar voor lief en dat de verbinding zo vaak wegvalt dat het hele spul eigenlijk onbruikbaar is, schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn. Inmiddels heb ik weer een modem gekocht en een 12move pakket geinstalleerd. Mijn voorstel om in elk geval het inbelnummer gratis te krijgen omdat ik betaal voor een 24 uurs toegang……………U raadt het al, weggelachen. Een als ik dan alle leugens en valse voorspiegelingen opsom voor dat het adsl werd aangesloten, is er voor anderen geen ruimte meer. Ik zal u deze maar besparen.

J. Winkelman

Na vier maanden wachten, talloze telefoontjes en vier bezoeken bezoeken van monteurs om nogmaals de aansluiting te controleren was het probleem verholpen: de line sync was werkend gemaakt. Hiermee kwam ik echter nog verder van (thuis)kantoor: analoge telefoonlijn doet niets meer. Na veel gezeur kwam de volgende dag wederom een monteur langs om de lijn (hardware dus) na te meten en te constateren dat het daar niet aan ligt. Het probleem is dat bij een normale telefoonaansluiting een telefoonsignaal naar een schakelkast in de buurt wordt gestuurd dat vervolgens naar je huis/kantoor wordt doorgestuurd. Zodra een ADSL verbinding wordt gerealiseerd wordt alles gererouted: niet meer naar schakelkast maar naar een speciale centrale (de SIP ruimte) waar het ADSL signaal aan je telefoonsignaal word toegevoegd om vervolgens doorgestuurd te worden. Bij mij zijn ze "vergeten" het telefoonsignaal ook door te sturen. Ik zit inmiddels 8 dagen zonder telefoon en ben elke dag zo'n twee uur aan het bellen met eenieder: van kastje naar muur en terug zo'n 20 keer reeds. Niemand schijnt de SIP ruimte te kunnen vinden met als resultaat dat mij elke dag (na een half uur in de wacht en alles wederom uitleggen) wordt gemeld dat een monteur ingepland is. Het is om gestoord van te worden en het commentaar van "de gebruikelijke kinderziektes" slaat helemaal nergens op: gewoon een bijzonder slechte organisatie!

Michael Fowles

Heb een MXStream abonnement bij SpeedPlanet sinds maandag. Een paar kleine storingen van enkele minuten (meestal onmiddelijk opgelost door de verbinding breken en opnieuw inloggen), goede snelheden van rond 40-50kB/s. Ik heb het doe-het-zelf pakket gebruikt en de installatie was in een paar minuten klaar zonder problemen Zo ver vind ik dit een prima dienst

Willem B. Kuipers

Maandag (25 september 2000) komen ze mijn ISDN omzetten in analoog omdat ik ADSL wil en de ptt ISDN en ADSL niet wil/kan combineren. Uit bovenstaande verhalen maak ik op dat het een domme zet is. Of zijn er ook positieve mensen over ADSL? Willem

Rob Technoid

Dit is het zoveelste bericht wat ik tegenkom over de wanprestatie van KPN wat betreft ADSL. Als Cistron ADSL gebruiker weet ik niet of ik moet lachen (uit leedvermaak) of huilen (uit solidariteit met de gebruikers). Ik heb maar voor het laatste gekozen (hoewel ik errrg blij ben met mijn ADSL-lijntje). Dit soort berichten ontneemt mensen het vertrouwen in technologieën als ADSL, ondanks dat de technologie zelf wel goed werkt. Helaas moet een groot en lomp bedrijf als KPN het plezier weer vergallen. Het is niet mijn intentie om reclame te maken voor het pakket van Cistron, maar het leek mij vermeldenswaardig dat er tussen al die ADS-L-ende 🙂 ook bedrijven zijn die een goed werkend pakket aanbieden voor een (mijns inziens meer dan redelijke) prijs. Ik heb in de 7 maanden dat ik er gebruik van maak slechts 1 keer problemen gehad en dat is snel en professioneel opgelost. Conclusie: ADSL werkt wel goed, zolang het bedrijf dat het aanbied ook goed werkt.

W. van der Ven

Ik ben een beetje geschrokken wat nu weer lees….Het begint weer van voorafaan.Ik zie de zelfde problemen weer terug komen wat ik zag met ISDN, daar waren in het begin ook veel "kinderziekten" waren. Is dit nu overtrokken ? komen de klachten van mensen die een doe het zelf pakket hebben? (dit omdat er bij ISDN ook veel klachten kwamen bij mensen die het zelf deden) of maak dit niet uit ? Ik ben nu zelf ook in afwachting van een ADSL aansluiting maar moet wachten op mijn analoge aansluiting. Is er al een site waar de eerste tests te zien zijn?

Peter P. Mooring

Na al die negatieve verhalen maar eens een keer iets positiefs (nee, ik ben geen fan van de KPN). Mijn ADSL aansluiting, in Delft, is een keer uitsteld maar een week later was de installatie een feit, en na enig heen en weer gebel over passwords en resetten (zucht) werkte het. En het werkt goed! Van de monteur begreep ik dat regio Amsterdam redelijk hopeloos was, veel storingen, en regio Rotterdam nagenoeg probleemloos. Ik heb een keer een storing gehad in het weekend maar begrijp uit een e-mail van XS4ALL dat daar nu ook een voorziening voor is. ITMT (in the mean time) ben ik gewoon happy. Internet zoals het zou moeten zijn.Peter

W. van der Ven

Net gelezen dat P. Mooring erg blij was met zijn ADSL verbinding. Gelukkig maar !!Ook vertelt hij dat volgens de monteur in Amsterdam een hopeloze situatie is met ADSL…Toch vreemd dat juist in Amsterdam zoveel problemen zijn ..Waarom? ADSL werd toch in Amsterdam 2 jaar getest? Dan zou je toch denken dat juist in Amsterdam het goed zou moeten gaan. Afgelopen maandag werd er bij een vriend van mij ADSL aangesloten. Na een aantal kleine problemen draaide ADSL prima, hoewel het maar een keer bleek te zijn… De bij geleverde ethernet kaart begaf het na 1 keer …..Triest…. na een nieuwe gehaald te hebben bleek dus dat na veel testen ook het modem het begeven te hebben… Er is nu een week voorbij en het blijkt dat niet alleen de verbinding problemen te hebben maar de rest van de apparatuur….Van de honderd ethernet kaarten die geleverd zijn, zijn er 25 terug gekomen. Slordig van de KPN om zulke slechte spullen af te leveren. het is niet te hopen dat het met de modem ook zo zal zijn, want dan moeten er een hoop mensen wachten op hun aansluiting.Wat mij persoonlijk tegen valt van KPN is dat bijvoorbeeld ik van isdn terug ben gegaan naar analoog om ADSL te nemen 6 weken na omzetting moet wachten voordat ik in aanmerking kom voor ADSL.. Dit omdat de administratie het pas verwerkt met de nieuwe nota….Daarna kom je pas in aanmerking voor ADSL…..Je moest eens 6 weken wachten met betalen van die nota……… M.vr.gr. W. van der Ven

swvw

sorry ik heb geen klacht. maar ik zit er over te denken om ADSL te nemen.want ik heb nu dat klote Casema en ik zou graag willen weten van mensen uit Utrecht hoe het met ADSL staat. loopt het een beetje?Please mail me nicro@dds.nl

Dhr Runhart

Ik denk dat de problemen met KPN te voorzien waren. KPN geeft altijd problemen.Het is dan een communicatiebedrijf, maar communiceren kunnen ze bij KPN niet.Ik werk veel met KPN maar in 80% van de gevallen gaat er wel weer iets mis.

Floris Scheurleer

Als een tester van ADSL in de proeffase, Snelnet, was ik absoluut tevreden. Toen had ik drie IP-nummers, vrije, directe toegang tot het internet en geen storingen. Na het overstappen naar Mxstream heb ik toch wel geregeld problemen, enkele voorbeelden:- lage verbindingssnelheid, 20-40kB download- XS4all helpdesk die alleen op werkdagen te bereiken is, echt belachelijk zoiets, ik internet voornamelijk als ik thuis ben na werk en ontdek problemen wanneer zij dicht zijn!- XS4all die usernames en adressen door elkaar haalt zodat ik wordt afgesloten doordat een ander niet betaald!!! Met de apparatuur heb ik geen problemen gehad, is allemaal redelijk stabiel. Ik ben echter nog niet in de verleiding gekomen om de cnfiguratie van mijn werkstation te veranderen omdat ik dan zelf mijn Mxstream verbinding moet gaan aanmaken! Tevreden, ja maar ik zie dit geheel nog steeds als test, jammer dat we er nu voor moeten betalen en dat het langzamer is. FLoris

Joris Verwater

Beste medenetters, Afgelopen week heb ik dan mijn Doe Het zelf pakket gekregen van KPN. Installatie verliep perfect, behalve dan dat ik nog geen login en wachtwoord had ontvangen van KPN voor toegang tot het MxStream netwerk. Gelukkig kon de uiterst professionele en hulpvaardige helpdesk van Planet Internet mij deze gegevens verschaffen. Ik gebruik NetSpeed (Planet) in combinatie met MxStream nu ongeveer een week en heb nog geen problemen ondervonden, ook de snelheid (ongeveer tussen de 50 en 60k) is prima! Hoop dat het zo blijft! Joris

Ernst Blok

ADSL klachten rond Mxstream en XS4all kun je vinden op de xs4all {adsl gebruikers groep; http://www.xs4all.nl/~grifal/html/opstarten_adslgroep.html } Meer klachten zijn {hier; http://www.xs4all.nl/~pvkan/mxstream/ } verzameld. Natuurlijk voor de newsgroup gebruikers onder ons, er is meer lief en leed te vinden op cistron.telecom en xs4ll.adsl O ja, en na 5 weken wachten is de analoge lijn aangelegd (we hebbeb isdn). Het wachten is nu op de adsl aansluitman, we hebben geduld als het maar komt ! Ernst BlokJK&K Communications Amsterda 

Marcel Bullinga

Ja lachen is dat, die new-economy bedrijven die even klantonvriendelijk zijn als alle oude. Mijn partner is regelmatig adsl-down, ikzelf kreeg de aansluiting helemaal niet rond door organisatie problemen tussen KPN en Xs4all. We gaan nu verhuizen naar elders in Noord-Holland, dus zijn in elk geval van Xs4all af, opluchting! (helaas, als gebruiker van het eerste uur…) maar de alternatieven zijn ook niet lekker. De kabelmaatschappij aldaar is net overgenomen door UPC dus je weet dat je daar een ramptijd te wachten staat; draadloze providers reageren niet eens op een info-aanvraag, adsl nee dank u dus en is er bovendien niet, dus wat blijft over? Een analoog modempje van KPN. Het enige wat gewoon "werkt". Treurig hoor.

Robert van Weperen

Niet waar. Na een tamelijk problematische start, loopt ADSL sinds september als een zonnetje. Mijn grootste ergernis – al ruim een half jaar – is XS4ALL, die zoveel energie stopt in het bestrijden van KPN dat ze niet in staat blijkt om een administratieve fout die mij geld en vooral h e e l v e e l tijd kost (nog steeds!) soepeltjes te saneren. De pot verwijt de ketel …… Robert van Weperen

Robert van Weperen

p.s. Ik vraag me af of mevrouw Sjoera Nass de moeite neemt de reacties te lezen in dit forum, want stuk voor stuk heel verhelderend. Daarom: beste Sjoera, als jij dit leest en reageert dan krijg je dit keer van mij de HEMA -taart. Inderdaad het bekende XS4ALL-douceurtje. Robert

Danny Remkes

Sinds 3 jaar heb ik een account bij xs4all en daarover niets anders dan lof voor deze jongens(en meiden). Sinds 16-11-2000 heb ik ADSL en ik doe mee aan een pilot over ISDN in de gemeente haarlem, ik heb gekozen voor de doe het zelf installatie daar ik in de telecom zit (geen KPNert) en het mij niet zo moeilijk leek,en ik heb gelijk gekregen ik heb hooguit een 1/2 uur nodig gehad om alles werkend te maken en ben sindsdien niet meer offline geweest(behalve als dat gare windows weer eens gereboot en weer eens gereboot moest worden).Snelheden die ik haal zijn toch zeer regelmatig 50 a 60 KB en het belangrijkste wat iedereen schijnt te vergeten GEEN telefoontikken meer,en oke de KPN is lomp qua organisatie maar ik denk dat het verdomd moeilijk is om iedereen op deze aardkloot tevreden te stellen. Danny

Jens

Wat ik niet begrijp; ADSL zou zo'n snelle internet verbinding moeten zijn, de mensen in dit forum zijn blij met 40-50 kb/s . Ik zit hier met een @home kabelaansluiting met een gemiddelde snelheid van 160/200 kb/s waar blijft die ADSL dan?? Groeten Jens

Dennis

Met mijn Fast ADSL-aansluiting van XS4ALL haal ik dagelijks 100 kiloBYTE per seconde (afhankelijk van de server natuurlijk), ofwel 800 KiloBIT. Ook als de rest van de straat online is. Mij hoor je niet klagen!

Michel Bergen

Dit heeft niets met ASDL te maken, maar ik wil even reageren op dit stukje uit het artikel: "Er zou een voorbeeld genomen kunnen worden aan de dienstverlening van Planet zelf, aldus de medewerker." Planet doet nu net of hun service zo goed is, maar ik krijg nog steeds brieven van een incasso-bureau, terwijl ik mijn rekeningen al twee jaar geleden heb betaald. Als ik KPN was zou ik daar dus geen voorbeeld aan nemen! 

BabyDoll2000

Actually, KPN MxStream's help desk was fabulous. Of course, you have to wait more than 30 minutes to get through. And still only one of my computers is hooked up to ADSL. Something to do with the other computer's network card – conflicts with other devices? strange Windows witchcraft? Still trying to figure it out.

Hans

beste lezers,Ik ben best tevreden met mn adsl basic abbo. Weinig storingen tot nu toe. alleen vind ik dat voor het abbo geld per maand best wel een hogere down en upstream mag komen want als ze bij chello voor 80 piek per maand gem. 200Kb/sec halen waar zitten wij dan met 64 Kb/sec voor een meier ???????? en dan die upload ha ha ha belachelijk toch !!! 8 Kb/sec dus als ze nou eerst eens wat aan die bandbreedte gaan doen dan komt 1 en ander vanzelf goed .

jeute

Hallo allemaal,Heb de volgende vraag, ik wil graag mxstream basic aansluiten, alleen moet het direkt op 2 computers. Kan dit eigenlijk, mischien d.m.v een hub Groeten,

Martin

Ja dat kan. Met een hub, of evt met een server met 2 netwerkkaarten erin (eentje naar de ADSL modem, andere voor een peer-to-peer verbinding met je andere pc). Zie ook http://gathering.tweakers.net.

Jelle

Ik heb sinds 3 weekjes een basic ADSL-lijn via XS4ALL. Ik ben over het algemeen tevreden al had ik van de snelheid iets hogere verwachtingen (is nu ongeveer 40 k/sec). Wel wil ik abbonnees waarschuwen: De laatste versie van Internet Explorer (5.50.4522.1800) loopt vast op de inlogpagina van MXStream! Voordat ik doorhad dat dit aan de browser lag had ik (op aanraden van de helpdesk) m'n complete Windows al opnieuw geinstalleerd. Nu log ik in met Nescape6 en daarna surf ik verder met IE 5.5. Per Email heb ik het probleem nog eens doorgegeven en toen kreeg ik de volgende reactie:"Misschien bevat de laatste versie van IE 5.5 juist meer bugs dan een vorige versie. Misschien kunt u de versie downgraden naar IE 5.0 of naar een eerdere versie van 5.5?"Nou ja zeg!! Heeft IE 5.5 of de inlogpagina van MXStream nou een bug!!

L

ADSL wat had het mooi kunnen zijn maar ik moet blijven zitten met mijn cable wanadoo basic abbo want ADSL zit er hier in zoetermeer niet in wij hebben te moderne glasvezelkabel. En het uitgebreide pakket van wanadoo is hier ook nog niet draaiende.ik leg het uit2 dec. hebben wij onze postcode check gedaan en ja hoor we konden ADSL aanvragen na een hoop gebel en inderdaad 30 min. wachten voordat je iemand aan de lijn had bij KPN is niks maar goed ze zochten het uit of toch niet want de order was kwijt of toch niet ze moesten een 2e port controle doen of toch niet volgens mij weten ze gelukkig nog net waar ze werken of toch niet :-))maar goed KPN maakt zulke mooie reclames en zeggen dat iedereen lekker snel kan ADSLen maar toch niet. ADSL gaat namelijk over de koperen telefoon kabel dus wanneer je moderne breedbandige glasvezel kabel hebt kan je geen gebruik maken van ADSL of toch wel dit is wat ik opgedoken heb op het internet maar misschien snap ik er niets meer van hoor. De afgelopen jaren is, mede door het groeiend gebruik van internet, hetverkeer via het vaste netwerk sterk toegenomen. KPN wil optimaal profiteren vandeze toegenomen vraag en investeert voortdurend in kwaliteit en capaciteitvan het netwerk. Het huidige aansluitnet wordt met behulp van nieuwetechnieken en glasvezel uitgebouwd tot de leidende breedbandinfrastructuur inNederland. Een van de technieken die daarbij gebruikt wordt is ADSL (AsymmetricDigital Subscriber Line), waarmee snel internetverkeer en geavanceerdeapplicaties mogelijk worden.Ik denk dat ik maar wacht op dat bredband gedoe of toch maar niet :-))))

Robert Bal

Beste Jens en Hans,Jullie halen Byte en Bit door elkaar. Als voorbeeld het berichtje van Hans. Chello 200 Kb/ sec en ADSL 64 Kb/sec… Chello is Kilobit (Kb) en ADSL is KiloByte (KB). ADSL is dus 512 Kilobit/sec (in theorie) sneller dan Chello. Bij kabel moet je ook de bandbreedte delen en ADSL heeft nog veel kinderziektes, dus beide systemen hebben in theorie een mooie snelheid echter geeft de praktijk helaas een ander beeld… Brgds, 

Pablo Knopjes

Iedereen heeft gelijk, ADSL biedt niet de zekerheid dat je ten alle tijde het net op kan, maar als het werkt is het erg snel. Mijn 1024 kB verbinding is een stuk sneller dan de UPC kabel en heeft er in 4 weken drie dagen uitgelegen. Het grootste probleem van ADSL is de installatie en dan met name de communicatie tussen XS4ALL en KPN, je moet bijna alles zelf ontdekken. Al met al toch een tevreden gebruiker.

Jeroen Kramer

Mensen die klagen hoor je altijd eerder, dat is een oude marketingwet. Vandaar dat ik me geroepen voel om een positief geluid te laten horen. Na mijn aanvraag (in Rotterdam via Planet Internet) kreeg ik al na 10 dagen (terwijl 3 weken was vermeld) alles in huis. Binnen een uurtje kon ik aan de slag en uit diverse ADSL-tests (overal te vinden op het net) bleek dat mijn snelheid was zoals het had moeten zijn. Ook daarna heb ik geen enkel probleem ondervonden. Ik kan dus eigenlijk niets bedenken waar ik niet tevreden over zou kunnen zijn en dat mag ook wel eens gezegd worden.

marco arts

beste robert bal Zit nu sinds kort op de kabel in spijkenisse via chello (upc) en de maximale download snelheid is geen 220 kilo bite maar gewoon 220 kilo byte. Volgens analogX (netstat live) enige nadeel is een lage upload snelheid van maximaal 16 kb maar na jaren lang via een modem internetten valt hier ook wel mee te leven

Frank

Dat gezeur ook altijd over bandbreedte. Uiteindelijk gaan we allemaal door dezelfde peering netwerken in de AMS-IX.

Willem.

Volgens mij halen paar mensen de snelheden waarin gemeten door elkaar. Mxstream extra is 1024 Kbit/s. Dat is dus 128 kByte/s. (1 byte = 8 bite).Nu is het nooit duidelijk wat kabelinternet aanbieders halen. Maar bij mij in de buurt haalt bv. @home makkelijk 200 Kbyte/s. Dus kabelinternet kan veel sneller zijn als Mxstream. Maar dat hangt nogal van de omgeving af. Een hogere snelheid als 180 Kbyte/s heb ik nog nooit gehoord van een Chello klant. Maar inprincipe is de max. snelheid van Mxstream dus lager als die van kabel.

Maikel

Als ik dit zo lees allemaal hadden jullie allemaal gewoon kabel moeten hebben. En mensen, de gegarandeerde snelheid van min. 512kbps is van hun INTRAnetsite.Niet van het internet zelf… En ik haal met mijn kabel gemiddelde snelheden van 250kbps. (wel van snelle sites als download.com en gamepoint.nl bij gamepoint zelfs 500kbps) En kabel is stabiel. Door glasvezel is laatst met een officiele test 3.8 TERRAbyte doorheen geblazen dmv gekleurd licht.Dus ik denk dat de kabel echt alles gaat vervangen op het internet, of sterker nog het stroom net.Dus neem mijn advies, neem gewoon kabel.

Constantijn

Het lijkt me van belang die oplossing te kiezen die weinig mensen kiezen. Ik heb Chello EN ADSL en voor thuisgebruik 's avonds is ADSL gewoon sneller en voorspelbaarder. Chello wordt gigatraag in de piekuren en ADSL (nog) niet. Als Bredband in mijn buurt beschikbaar wordt (en als ik het kan betalen) sta ik vooraan bij ze. Ik heb een snelle ADSL verbinding via XS4ALL. Nooit problemen mee gehad. Omdat ik Windows 98 SE gebruik, zo blijkt. Onlangs heb ik iemand geholpen met installatie van het DHZ pakket. Windows ME blijkt niet overweg te kunnen met de software in het Alcatel modem. Pas daarvoor op als je je besturingssysteem wil "upgraden". Mxstream en XS4ALL verwijzen je namelijk naar elkaar door.En op het moment dat Mxstream erachter komt dat je het DHZ pakket hebt, willen ze alleen nog maar dat je betaalt voor de support. Ik vraag me door wie die helpdeskgasten gebriefd worden…

E Jungman

Betreft: Klacht adsl planet internet Beste.. Nadat ik thuis kom van mijn vakantie kan ik niet meer inloggen op het adsl netwerk. De helpdesk wist mij te vertellen dat ik ben geblokeerd. Ik zou namelijk een virus verspreiden wat helemaal niet mogelijk is aangezien ik hier met een klein netwerk draai met op elke computer wel een virusscanner. Hier hebben de mensen van planet ook een email naar mij gestuurd met daarin een waarschuwing, maar aangezien ik niet thuis was heb ik de mail niet gelezen. Dus deze hebben mij zonder pardon geblokeerd.ï Panda anti virus platinum 6.0ï Norton antivirus 2003ï Mcafee corporate 7.0 Deze drie vinden geen virus. Maar mijn account bij planet waar ik 50 euro voor betaal is vanaf 15-07-2003 al geblokeerd.De helpdesk kan mij niet verderhelpen en zegt tegen mij dat ik moet reageren op de mail. Bij de buren of een internet cafe. Ik heb internet nodig voor verdere studie en mijn werk dus heb ik zelf een ander modem aangeschaft. Ik heb adsl genomen omdat het mij ontzettend veel scheelt in mijn portemonee. Nu is dat absoluut niet meer het geval.De kosten die ik gemaakt heb voor de aanschaf (aansluitkosten moden firewall)van internet zou ik ook terug krijgen tot op heden heb ik dit nog niet terug. Kortom Planet internet heeft een zeer slechte service

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond