Deel dit artikel
-

Zalando investeert in ‘LinkedIn voor de mode’

Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.

‘Bespaar op reizen, zoek effectief online je partner en plaats bestellingen’, is in het kort wat Buying Show vertelt aan de mode-industrie. Het bedrijf maakte eind vorige week bekend dat 720.000 euro aan nieuw venture capital heeft opgehaald.

Tot de investeerders in deze ronde behoren naast een aantal informals ook Zalando en Rocket Internet. Het bedrijf viert deze maand zijn eerste verjaardag en haalde sinds de oprichting een kleine drie miljoen euro groeigeld ophaalde bij investeerders.

Zalando participeert in het bedrijf vanuit zijn visie om geen winkel maar faciliterend e-commerceplatform te zijn. Daar valt het verkopen van kleding onder, maar ook het automatiseren van bedrijfsprocessen en het digitaal verbinden van marktpartijen.

Foto: Jorn Georg Tomter (Gettyimages)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond