Deel dit artikel
-

Zalando vergroot belang in IT-bedrijf

Zalando vergroot zijn belang in softwarebedrijf Anatwine van twintig naar 35 procent en betaalt daar enkele miljoenen euro’s voor.

Voor Zalando is dit een strategische investering. Het bedrijf wil namelijk dat fysieke retailers ook hun waren op het e-commerceplatform kunnen gaan aanbieden. Dat is precies het digitale smeerolie dat het Engelse Anatwine verkoopt: IT-diensten die de processen, data en goederenstromen tussen fabrikant en retailer op elkaar aansluiten. En in het verlengde daarvan Zalando.

Antatwine is opgericht in 2013 en rekent zo’n tweehonderd modefabrikanten tot zijn klantenkring. Onder hen: adidas, Reebok, House of Fraser, Marks & Spencer, Superdry en Tmall van Alibaba. Het aantal werknemers steeg afgelopen jaar met een factor drie tot 130 en de omzet groeit gemiddeld met 44 procent.

Eerder deze maand investeerde Zalando ook al in het Franse B2B-bedrijf Le New Black. Dat heeft een systeem waarmee modemerken hun eigen IT-systemen koppelbaar maken met e-commercesystemen. Daarbij staan thema’s centraal als: order management, online showroom, orders, buyer CRM en analytics.

Beide investeringen vloeien voort uit de strategie waarbij Zalando zich wil omvormen van een winkel in een faciliterend platform.

Foto: Adam B (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond