Deel dit artikel
-

Ziggo zag 56.000 klanten vertrekken (update)

De integratie van UPC en Ziggo heeft tot klantverlies en omzetdaling geleid. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van moeder Liberty Global.

Ziggo verloor in het tweede kwartaal maar liefst 87.000 abonnementsvormen van in totaal 56.000 klanten, volgens Liberty Global door ‘operationele uitdagingen’, harmonisatie van diensten, zware concurrentie en de eigen prijsverhogingen. Een zomerpromotie rond Horizon TV in juli moet weer voor meer klandizie zorgen. Sinds de fusie zijn 162.700 klanten vertrokken.

CEO Mike Fries stond in een toelichting speciaal stil bij de ‘problemen in Nederland’. In de afgelopen week had de Consumentenbond zware kritiek op het kabelbedrijf vanwege de moeizame integratie en gestegen prijzen.

Opvallend is dat weer analoge kijkers afscheid namen van Ziggo, een kleine 36.000. Dat werd nauwelijks gecompenseerd door de aanwas van digitale kijkers. Dat aantal nam zelfs met ruim 20.000 af. Er zit wel groei in het aantal mobiele klanten.

De omzet van Ziggo nam met 2,2 procent af en het bedrijfsresultaat met 4,9 procent. De ARPU (omzet per klant per maand) lag wel iets hoger, en komt uit op 44,52 euro.

Internationaal had Liberty Global te maken met een licht dalende omzet van 4,57 miljard dollar. Het nettoverlies steeg naar 409 miljoen dollar.

Update 10.00 uur: Ziggo laat weten dat er 56.000 klanten zijn vertrokken, die in totaal 87.000 abonnementsvormen vertegenwoordigden.

Deel dit bericht

7 Reacties

Dave

Het is aannemelijk dat de meeste klanten niet zijn vertrokken vanwege de fusie. De reden voor mij om op te zeggen was de slechte service en kwaliteit van Ziggo, maar vooral ook omdat ze Ajax zijn gaan sponsoren. Die sponsoring was voor mij de druppel om over te stappen op KPN. In mijn omgeving zijn er meer overgestapt vanwege de sponsoring. Je wil toch niet indirect bijdragen aan het sponsoren van zo’n foute club? En wat een goede zet. Nu veel beter internet en een beter televisiesysteem. En de service is helemaal top. Gewoon Nederlands sprekende monteurs. Callcenter 24 uur per dag bereikbaar. Overstappen was een van de beste acties het afgelopen jaar! Achteraf ben ik blij dat Ziggo mij dat zetje heeft gegeven want normaal zou ik niet zo snel overstappen…

Hans

@ Dave…
Naar wie ben je overgestapt, want klinkt goed en ik wil ook bij ZIGGO weg. Was juist bij UPC om er vanaf te zijn en nu geforceerd weer terug en gelijk weer gezeik.
Wil dus weg en erg benieuwd welke provider jou zo bevalt.

Alex

Ik ben KPN klant en niet super blij, dacht dus over te stappen… maar bij wie, nu blijkt UPC&ZIGGO ook niet het beste te zijn. Wat nu? Zijn er andere providers op de NLse markt die ik niet ken en wel moeite waard zijn?

Mark

Een bedrijf dat zijn klanten aanduidt als “Revue Generating Units” (lees: melkkoeien) in plaats van als klanten, en dus kennelijk meer oog voor geld dan voor service heeft, ontdekt na verloop van tijd vanzelf dat het de (weglopende) klanten om de service en niet het geld te doen is.

http://www.libertyglobal.com/oo-netherlands.html

Martijn

de ziggo ceo is momenteel ontheven uit zijn zeggenschap. een tweede man (lees; meer gezag) moet hem in zijn taken voorzien alnu. een besluit van liberty global international. beter zou het zijn als de marketing een tik op de vingers zou krijgen voor hun besluit om Ajax te sponsoren. Oerdom

Dave

@ Hans,
Ik ben overgestapt op KPN. Zeer tevreden. Mijn vrouw, dochter en ik hebben ook een mobiel van KPN en we hebben daarom kpn compleet. Hiermee worden we beloond als trouwe klant met een verdubbelaar, wat betekend dat we onbeperkt bellen en 10GB aan data hebben. Bij Ziggo krijg je alleen voordeel als je nieuwe klant wordt. Plus dat we nu thuis extra snel internet hebben met extra HD kanalen en we hebben ook nog gratis Spotify. Al met al ben ik dus dik tevreden.

Eddy

Vond Ziggo al zeer brutaal toen ze het totaal abbo afschafte. Ik betaalde 10 Euro extra voor het TV totaalpakket, inclusief erotiek zenders. Nu kost het erotiekpakket alleen al ruim 12 Euro. Ziggo beschreef deze verandering als “verbetering voor de klanten”.

Na de fusie, niks als ellende. Constant foutmeldingen. Ziggo verweet Sony, en Sony verweet Ziggo. Ook is de kwaliteit van EPG (electronische programmagids)verminderd.
Uiteindelijk is het probleem enigszins verminderd door een firmware DOWNGRADE. (Een oudere firmwareversie dus). Deze oplossing was te danken aan een winkelier en dus niet aan Sony en niet aan Ziggo. Wel had ik nog dagelijks last van het vastlopen van de TV. Ook meermaals per dag ging het beeld op zwart….

Ik heb mijn Ziggo abbo inmiddels beëindigd. En Sony? Laatste keer dat ik iets van Sony koop!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond