Deel dit artikel
-

De zwarte doos van RTM gaat open

Het digitale marketingbedrijf DQ&A Media Group uit Voorburg introduceert morgen op de Ad Trader Conferentie in Hamburg zijn Knowledge Interface Trading Engine (KITE), dat adverteerders meer inzicht moet geven in hun Real Time Media-bestedingen.

Het KITE-systeem, dat in de afgelopen zeven maanden is ontwikkeld, combineert gegevens uit diverse AdExchanges en maakt trends inzichtelijk. Volgens Michael Ossendrijver, Product & Business Development Director van de DQ&A Media Group, is het grote probleem dat geautomatiseerde RTM-platforms hun geheimen niet prijsgeven en dus een soort zwarte doos blijven.

“Wij analyseerden tot voor kort de trends zelf en maakten rapportages voor klanten. Dat zullen we overigens blijven doen, maar de klant kan nu ook zelf achter het scherm gaan zitten”, zegt Ossendrijver. “We proberen vooral transparantie over media-inzet geven, zo diep als de uitgevers en exchanges ons toestaan om te analyseren. We houden niets achter en geven inzicht waar iedere euro mediabudget landt en waarom.”

Het plotten van campagneontwikkelingen is op verschillende abstractieniveaus mogelijk, aan de hand van meerdere parameters. Het eenvoudig ‘inzoomen’ op dit soort zaken maakt het platform onderscheidend, zegt Ossendrijver.

KITE is nog maar het begin. Volgende versies zullen gaandeweg meer rapportagemogelijkheden bieden, aldus Ossendrijver. DQ&A Media Group gaat het systeem wel meteen in al zijn kantoren (Duitsland, Brazilië, Zwitserland, Spanje, Zuid-Afrika en Italië) uitrollen.

DQ&A Media Group is al langer bezig met het aanbieden van analytische technologie naast traditionele adserving technieken. Vorig jaar werd het in Zwitserland gevestigde online advertising agency AdMazing overgenomen, bekend van een eigen ‘adcockpit’ reportingtechnology. Ook die AdCockpit geeft adverteerders de mogelijkheid om hun online campagnes te monitoren, analyseren en optimaliseren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond