Geplaatst door Adcrowd

Adcrowd breidt uit naar Duitsland

Adcrowd gaat voor het eerst de Nederlandse grenzen over en breidt haar platform uit naar Duitsland. Adcrowd, inmiddels het grootste self-service retargeting platform van Nederland, heeft de ambitie om verder te groeien binnen Europa.

Duitsland, met een online advertising-markt die ongeveer 6x zo groot is als Nederland, is voor Adcrowd een belangrijke nieuwe markt. Aangezien Adcrowd is aangesloten op alle grote wereldwijde advertentieveilingen, is ook in Duitsland het bereik groot.

Adcrowd bedient inmiddels in Nederland ruim 3.000 klanten. “Ons platform is geschikt om internationaal klanten aan te sluiten.”, aldus oprichter en CEO Jorrit Baerends. “We zullen ons eerst richten op de grote, Duitse markt. Daarna hebben we de ambitie om in Europa een belangrijke speler te worden op het gebied van self-service retargeting.”

Adcrowd heeft een self-service platform ontwikkeld waarmee alle mogelijkheden rondom retargeting toegankelijk worden voor online adverteerders. Het retargetingplatform geeft volledig bereik door koppelingen met de grootste ad exchanges, zoals Facebook, Google, Microsoft en OpenX. Adverteerders beheren zelf eenvoudig hun eigen campagnes en hebben een transparant en compleet overzicht inzake kosten en performance.