Geplaatst door PridePR

Denon Envaya draagbare Bluetooth speaker als beste getest door de Consumentenbond

Eindhoven, 2 mei 2016 – De zomer staat voor de deur; we gaan weer naar buiten! De lange en luie zomeravonden in de tuin, het park of aan het strand worden nog beter met fijne muziek. Omdat het buitenseizoen op het punt van beginnen staat, testte de Consumentenbond verschillende soorten Bluetooth speakers. Daarbij kwam de Denon Envaya DSB200 draagbare bluetoothspeaker als beste naar voren.

In de regel leveren luisteraars met bluetoothspeakers in op geluidskwaliteit, maar dit is bij de Envaya niet het geval: de kwaliteit van het geluid steekt met kop en schouders uit boven die van andere Bluetooth speakers, stelde de Consumentenbond vast. De hoge kwaliteit, die mogelijk is dankzij de hoge-resolutie aptX® CSR-decodering, leverde de Envaya een 8,6 in de luistertest op.

Maar geluidskwaliteit is niet het enige punt waarmee de Envaya zich van de concurrentie weet te onderscheiden: ook opladen gaat zeer snel, merkte de Consumentenbond op. Na iets minder dan twee uur aan de kabel is de batterij weer helemaal vol.

Daarnaast is de Consumentenbond zeer lovend over de gebruiksvriendelijkheid van de Envaya. Afspeelapparaten zijn zowel via een lijningang als draadloos te verbinden, en een bluetoothverbinding is snel en eenvoudig tot stand gebracht. Dat kan bovendien met drie apparaten tegelijk, zodat je elkaar niet in de weg zit als je tussen afspeelapparaten wil wisselen. En Bluetooth is al energiezuinig, maar wie langer met de batterij van het afspeelapparaat wil doen, kan verbinding maken via NFC. En mocht de batterij van de smartphone of tablet alsnog leegraken, dan kan deze via USB met de Envaya worden opgeladen.

Het goede geluid, gebruiksgemak en korte oplaadtijd maken de Envaya met recht de best geteste speaker uit het onderzoek van de Consumentenbond. Het is de ultieme Bluetooth speaker voor deze zomer, voor in het park, tijdens een BBQ in de tuin of op het strand!

Over Denon:
Denon is al sinds 1910 leverancier van professionele apparatuur voor de opnamestudio- en omroepbranche. Het bedrijf is koploper op het gebied van de fabricage van hoogwaardige systemen voor home theatres en audio- en softwareproducten. De producten van het merk Denon worden internationaal erkend als innovatief en grensverleggend. Denon kan terugblikken op een lange reeks technische innovaties, waaronder de ontwikkeling en eerste commerciële toepassing van digitale PCM-audio.

Over D&M Holdings:
D&M Holdings is een mondiaal opererend bedrijf dat over de hele wereld beheer- en distributieplatforms levert aan vooraanstaande ondernemingen in de consumentenmarkt, voertuigbranche en het commerciële en professionele audio- en videosegment, waaronder Denon®, Marantz® en Boston Acoustics®. Onze technologieën tillen de beleving van beeld en geluid naar een hoger niveau. Alle product- en merknamen met een handelsmerksymbool zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van D&M Holdings of haar dochterondernemingen. Voor meer informatie gaat u naar www.dmglobal.com.