Industry Wire

Jawbone geeft inzicht in wereldwijde work-outs

Amsterdam, 13 februari 2014 – In een tijdperk van ongekende toegang tot enorme hoeveelheden data, presenteert Jawbone, innovator in gebruiksvriendelijke en draagbare technologie en audio apparatuur, de verborgen betekenissen van deze data. Door miljoenen geregistreerde gebeurtenissen te onderzoeken op interessante patronen is Jawbone’s Data Science Team in staat om bijzonder inzicht te geven in de levensstijl van mensen en de keuzes die zij maken. Op een manier die nog nooit eerder vertoond is.

Vandaag onthult Jawbone nieuwe gegevens over de fysieke fitness gewoonten van UP dragers over de hele wereld, gebaseerd op miljoenen work-outs die zijn vastgelegd met UP – de polsband, app en data service die men helpt inzicht te krijgen in het eet- slaap- en beweegpatroon om zo betere keuzes in het leven te maken. Hier zijn een aantal intrigerende bevindingen:

·         Nederland fietsland: Ten opzichte van internationale Up dragers, registreren Nederlanders gemiddeld maar liefst 4 keer vaker een fietssessie. Geen wonder dat Amsterdam wordt gezien als ‘s werelds meest fietsvriendelijke stad ter wereld.

·         Italiaanse ballen: In Italië (winnaar van WK voetbal 2006) registreren de mannen bijna 5 keer zo vaak een potje voetbal dan de rest van de wereld. Meer dan welk land dan ook!
Daarna komen de Braziliaanse mannen (de gastheren van het WK van 2014), die 3,8 keer vaker voetballen. Hoewel het Spaanse voetbalteam het WK van 2010 won, en wereldwijd het nummer één team is, voetballen de Spaanse UP dragers slechts 2,5 keer vaker dan gemiddeld.

·         Game. Set. Match. in Spanje: Tennis is de sport die in Spanje het meest wordt beoefend. De Spaanse mannen leggen met hun UP band 3,2 keer meer matches vast dan andere UP gebruikers wereldwijd.

·         Japanse dansers: Japanse vrouwen dansen wat af! Maar liefst 3 keer zoveel als de rest van de wereld registreerden zij een danssessie met Jawbone’s UP. Ze worden op de voet gevolgd door Franse vrouwen, die 2,8 keer zo vaak dansten.

·         Maandag Sportdag: Over de hele wereld is maandag de meest populaire dag voor een training. Naarmate de week vordert daalt het enthousiasme, en hiermee het aantal work-outs. Zondag is lazy-day; op deze dag wordt over de hele wereld het minst vaak een sportieve gebeurtenis vastgelegd met de UP band.

·         Weekend Warriors: De Up dragers die in het weekend wel veel aan beweging doen zijn vroege vogels – de meeste work-outs worden namelijk voor het middaguur gedaan. Deze weekend warriors houden van de frisse buitenlucht, het aantal wandelingen, ski- en snowboardsessies verdubbelt wereldwijd in het weekend.

Om deze data en meer te visualiseren, vormde Jawbone een team met sportgoeroe Casey Wasserman en de Nederlandse kunstenaar Merijn Hos. Als onderdeel van het UPxArt project brachten zij de data tot expressief en illustratief tot leven. Check de Tumblr of download de graphics hier: http://we.tl/sW9hcxEfMK

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht