Geplaatst door Hillenaar Circus Events B.V.

Nederlandse YouTube gamer presenteert live show in Jaarbeurs

Het is nooit eerder gedaan. YouTube gamer Yarasky vertaalt zijn kanaal naar een live entertainment productie die op 29 en 30 december te zien is in Jaarbeurs Utrecht. Dat heeft zijn management vandaag bekend gemaakt. De show is speciaal ontwikkeld voor de fans. ,,Het wordt heel bijzonder”, zegt organisator Maroeska Bakker. ,,Dit is nooit eerder in Nederland op deze manier gedaan.”

Yarasky is met bijna 500.000 volgers en meer dan 10 miljoen views, één van de populairste Nederlandse YouTube gamers. ,,Hij is vooral bekend vanwege de games Call of Duty en Grand Theft Auto”, legt Bakker uit. ,,Yarasky speelt games online en geeft daar commentaar op via zijn eigen kanaal. Kijkers volgen filmpjes waarin hij games speelt.” Duizenden jongeren kijken naar zijn uploads. ,,Daardoor ontstond het idee om er een live entertainment experience van te maken in de kerstvakantie”, vervolgt Bakker. ,,Dat is niet alleen bijzonder doordat zoiets nooit eerder is gedaan. Yarasky is sowieso niet vaak live te zien tijdens bestaande YouTube evenementen. Het is dus echt een unieke kans voor fans om hun held live in actie te zien.” Yarasky komt bovendien niet alleen. ,,Hij neemt zijn hele Yara crew mee. Dus de bekende gezichten van zijn YouTube kanaal zijn er allemaal bij.”

Vanzelfsprekend worden vooral games gespeeld. ,,Daarnaast zijn er pranks, challenges en natuurlijk een meet & greet.” Het gehele evenement wordt ondersteund door een immens videoscherm dat 60 meter breed en 6 meter hoog is. ,,Fans stappen letterlijk en figuurlijk de wereld van Yarasky binnen. Het wordt een geweldige ervaring.” Yarasky is in relatief korte tijd erg populair geworden. ,,Eigenlijk heet hij gewoon Jan en is een jongen van 21 jaar die van zijn hobby zijn fulltime job heeft gemaakt. Yarasky is niet alleen groot op YouTube. ,,Op Instagram heeft hij 155.000 volgers en op Twitter bijna 100.000. We verwachten dan ook dat de shows in de Jaarbeurs snel uitverkocht zijn.” Een deel van de opbrengst van de shows gaat naar Make a Wish. De Yarasky gameshows zijn op 29 & 30 december om 16.00 uur te zien in hal 12 van Jaarbeurs Utrecht. ,,Zorg dat je erbij bent!”