Geplaatst door VW Communicatie namens Van Ons

Webdevelopment bureau Van Ons viert 10-jarig jubileum

Amsterdam, 27 oktober 2016- Vandaag bestaat het Amsterdamse webdevelopment bureau Van Ons 10 jaar. De oprichters, Bas van der Lans en Robert van Eekhout, startten als scholieren van 18 en 20 jaar in 2006 een website-bedrijfje op een zolderkamertje. Nu, 10 jaar ondernemerschap verder, zijn ze gevestigd op de Amsterdamse Herengracht en werken zij voor een gerenommeerde klantenlijst. Van Talpa tot de Bijenkorf. Van Unilever, Amsterdam Gay Pride tot Joolz. Maar ook reclame- en mediabureaus weten Van Ons feilloos te vinden voor de technische realisatie (en waar nodig de nazorg en het onderhoud) van online projecten als apps en platforms. Van Ons viert haar 10-jarig jubileum in bijzijn van zo’n 100 klanten en relaties met een kennisevent in De Hallen in Amsterdam op 4 november a.s.

De Kracht van Van Ons
Wat maakt de aanpak van Van Ons uniek? Hun visie is: ‘techniek mag creativiteit en ondernemerschap nooit in de weg staan.’ Bas van der Lans: “Webdevelopment is geen raketwetenschap, mits je er pragmatisch mee om gaat. Wij zijn zeer bedreven in het simpel en eenvoudig maken van technisch complexe online vraagstukken. Zowel voor de beheerder van de website als voor de gebruiker. Gebruiksvriendelijkheid en makkelijk, snel navigeren staan voorop.” Robert van Eekhout vult aan: “Samengevat: ‘wij realiseren technisch rijke weboplossingen zo duidelijk als een koe’. Door onze ervaring en de door ons gebruikte technieken gaan wij daadkrachtig en probleemoplossend te werk waardoor wij projecten op tijd en succesvol kunnen lanceren.”

Dat samenwerken met Van Ons kan resulteren in ‘award winning technology’ bewijst NewYork.nl, één van hun klanten. NewYork.nl is onlangs genomineerd voor een Deloitte Technology Fast50 Award, een jaarlijks terugkerende verkiezing van het snelst groeiende technologie bedrijf van Nederland. Bas: “Wij zijn er trots op dat onze hulp op technologisch gebied heeft bijgedragen aan deze nominatie!”

NewYork.nl is al sinds 2014 klant bij Van Ons, waar wekelijks meerdere programmeurs sleutelen aan de back-office systemen van de website. Eric Lang, oprichter NewYork.nl: “De WordPress website biedt het contentteam de mogelijkheid om makkelijk artikelen te publiceren maar in hetzelfde systeem is het mogelijk om tickets voor Broadway-musicals te verkopen. De technologische oplossingen ontwikkeld met Van Ons dragen bij aan een ultieme online New York beleving voor onze bezoekers.”

Van Ons loopt voorop in technische innovaties, van ibeacons tot een van hun nieuwe producten met een eigen platform genaamd ConnectPush. Door koppelingen zijn zij in staat om integraties aan te brengen tussen diverse software programma’s als Exact en Salesforce. Hierdoor wordt een grote efficiency slag gemaakt wat leidt tot kostenbesparing of groei.

Recentelijk is Jeffrey Visser benoemd tot Manager Operations. Hierdoor hebben oprichters Bas en Robert meer tijd voor hun rol als sparring partners op gebied van strategie en innovatie voor bestaande en nieuwe klanten.