Industry Wire

Geplaatst door Mobiel.nl

Mobiel.nl biedt identificatie via iDIN aan bij bestellen van mobiele abonnementen

Mobiel.nl biedt vanaf nu identificatie via iDIN aan in het bestelformulier. De klant hoeft hierdoor tijdens het bestellen van een mobiel abonnement geen kopie van zijn legitimatiebewijs meer op te sturen. iDIN is een dienst van de Nederlandse banken voor het veilig en makkelijk inloggen en identificeren bij webshops, overheidsinstanties en verzekeraars. Mobiel.nl is één van de eerste webshops in Nederland die iDIN aanbiedt.

Extra gemak
Identificeren via iDIN biedt extra gemak voor klanten van Mobiel.nl. Het opsturen van een geldig legitimatiebewijs voor het afsluiten van een abonnement is hiermee niet meer nodig. “We kunnen ons goed voorstellen dat klanten het vervelend vinden om een kopie van het legitimatiebewijs met privacygevoelige informatie op te sturen. iDIN biedt hiervoor een ideale uitkomst.”, vertelt Sandy van Biezen, Product Owner bij Mobiel.nl.

Akkoord via de bank
In het bestelproces krijgen klanten de optie om identificatie via iDIN te selecteren. Vervolgens komt het startscherm van de eigen bank in beeld, waar de klant met de inlogmiddelen van zijn eigen bank inlogt. Als de klant akkoord gaat met het verstrekken van zijn gegevens, keert hij terug naar Mobiel.nl. Daar worden de persoonsgegevens automatisch gecontroleerd.  Zo weet de klant zeker dat de gegevens die hij doorgeeft kloppen.

Geen financiële gegevens
Met identificatie via iDIN blijft de privacy van klanten gewaarborgd. Mobiel.nl krijgt geen toegang tot financiële gegevens van de klant, zoals saldo en transacties. De bank stuurt na akkoord van de klant alleen de persoonlijke gegevens toe die nodig zijn voor het bestellen van het abonnement, zoals de naam en geboortedatum. Na identificatie wordt de verbinding met de bank weer verbroken.

Zekerheid over identiteit
Voor Mobiel.nl biedt iDIN ook extra zekerheid over de identiteit van de klant. Banken moeten de identiteit van een klant namelijk zorgvuldig verifiëren voordat zij een bankrekening openen. De kans op identiteitsfraude of verkeerd ingevulde gegevens is hierdoor een stuk kleiner.

 

Over Mobiel.nl
Mobiel.nl, voorheen Studentmobiel, heeft ruim vijftien jaar ervaring met online verkoop van smartphones en mobiele abonnementen. Het bedrijf bedient meer dan anderhalf miljoen klanten en is specialist op het grensvlak van e-commerce en mobiele telecom in Nederland. In september 2016 vernieuwde het bedrijf zijn webshop volledig.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht