Deel dit artikel
-

Kapitaalinjectie voor Omnia Retail

Het Nederlandse groeikapitaalfonds Connected Capital neemt volgens het FD voor meerdere miljoenen een minderheidsbelang in Omnia Retail uit Naarden. Dit bedrijf claimt als enige een systeem te hebben waarmee winkelbedrijven zowel prijswijzigingen als online marketing kunnen aansturen.

De software analyseert dagelijks meer dan een half miljard prijzen en voert zeven miljoen prijsaanpassingen door. De marketing module van het bedrijf maakt het voor de retailer mogelijk om zijn marketingkanalen te beheren door gegevens te gebruiken uit de vele bronnen waarmee Omnia is verbonden, zoals interne gegevens, Google Analytics en Google Adwords, en zelfs aspecten als de weersvoorspelling.

Omnia’s oprichters Herman de Jager en Sander Roose hebben meer dan dertig jaar ervaring in alle aspecten van retail: De Jager richtte zijn eerste bedrijf Connective Power op in 1995, waarmee hij een omnichannel platform ontwikkelde voor retailers in een tijd dat e-commerce nog maar net opkwam.

Roose deed praktische retail ervaring op toen hij zijn carrière begon binnen Customer Business Development bij Procter&Gamble. Na P&G werd hij eigenaar van online strategie consulting bureau Harvest, dat later werd overgenomen door Naspers.

Omnia heeft inmiddels zo’n tachtig winkelbedrijven als klant, waaronder bol.com, Wehkamp, Blokker en Decathlon. Wehkamp maakt gebruikt Omnia al sinds 2013.

De kapitaalinjectie zal gebruikt worden om het huidige team van 26 medewerkers uit te breiden en buitenlandse kantoren in te richten.

 

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond