SEMrush haalt $ 40 miljoen binnen om Competitive Intelligence en zoekanalyses naar meer dan 2 miljoen digitale marketeers te brengen

Philadelphia, PA, 25 april 2018 – SEMrush, het toonaangevende platform voor Competitive Intelligence en end-to-end analyse voor digitale marketingprofessionals, heeft vandaag aangekondigd dat het in totaal $ 40 miljoen aan financiering heeft opgehaald. Dit proces werd geleid door Greycroft, Siguler Guff en e. ventures.
SEMrush is gespecialiseerd in het creëren van inzichten, analyses en metingen voor digitale marketeers. Het wordt gebruikt door toonaangevende merken zoals Booking.com, eBay, HP en BNP Paribas. “In de huidige digitale wereld winnen of verliezen bedrijven op basis van hun marketingstrategie, en dan met name hun online strategie,” zei Oleg Shchegolev, CEO en mede-oprichter van SEMrush. ‘In 2017 overtroffen digitale advertentie-uitgaven eindelijk het massamedium televisie. Terwijl de competitie in digitale marketing toeneemt, is SEMrush toegewijd om marketeers overal ter wereld te helpen bij het bouwen en uitvoeren van succesvolle marketingstrategieën. ”
“SEMrush is de wereldwijde marktleider geworden op het gebied van digitale marketingsoftware en het is een onmisbare oplossing voor vrijwel alle competitieve bedrijven”, aldus Dylan Pearce, partner bij Greycroft. “Met haar technisch talent van wereldklasse, geloven we dat SEMrush het volgende geweldige technologieplatform kan worden.”
De financiering stelt SEMrush in staat om haar door Machine Learning aangedreven marktintelligentie-mogelijkheden en eigen database uit te breiden. De database ondersteunt meer dan 125 landen via vele signaal- en gegevensbronnen. Deze uitgebreide gegevenssets bevatten informatie over SEM (Search Engine Marketing), zoals een van ’s werelds grootste backlink-indexen, gegevens over gebruikersgedrag, prestatiemetingen voor sociale media en merkvermeldingen. De software van SEMrush combineert en analyseert deze signalen voor het maken van bruikbare inzichten. Dit stelt klanten in staat om complexe vragen te beantwoorden, zoals “Hoe is het laad- of bouncepercentage van mijn webpagina van invloed op mijn ranking in zoekmachines?”, “Welke backlinks kunnen slecht zijn voor mijn website?”, of “Welke titel of onderwerp moet ik gebruiken om mijn artikel beter te laten presteren?”
“Siguler Guff is er trots op dat het de eerste institutionele ondersteuner van het bedrijf is en erkent de enorme commerciële waarde die SEMrush zijn klanten, klein en groot, in meer dan 150 landen biedt,” – zei Roman Simonov, Managing Director van Siguler Guff. “Terwijl het bedrijf hard groeit, zal deze financieringsronde het bedrijf naar een nog hoger niveau tillen wat betreft het productaanbod en dekking van de verticale markten”.
SEMrush zal ook uitbreiden naar platforms zoals Amazon en Baidu, omdat zowel nieuwe als bestaande platforms van vitaal belang zijn voor elke digitale marketingstrategie. De financiering zal verder strategische overnames stimuleren, SEMrush in staat stellen om het executive team uit te breiden en zijn uitstekende technische expertise verder uitbreiden. “Data is het allerbelangrijkst voor me, data is mijn valuta. Ik moet initiatieven en businesscases ondersteunen – alle tools die me hiertoe inzicht geven vind ik erg nuttig”, zegt Nick Wilsdon, Product Owner, Search, Vodafone Group. “Als het gaat om het precies meten van deze initiatieven, dan komen deze rapporten goed van pas. SEMrush biedt een zeer solide pakket die precies dat levert.” SEMrush, met het hoofdkantoor in de VS, heeft sinds de start in 2008 elk jaar ongeveer de omzet verdubbeld en blijft tevens winstgevend. Het bedrijf werkt met zeven van de top-10 grootste adverteerders in adwords en met meer dan 25% van de Fortune 500 bedrijven. Het biedt inzichten in SEM en sociale media-strategie, evenals digitale PR-prestaties en effectiviteit van contentmarketing. Het heeft zijn producten de afgelopen twee jaar aanzienlijk uitgebreid en werd onlangs erkend als de beste SEO Software Suite in de VS en VK en won de European Search Awards 2017.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.