Redesign Twitter biedt voordelen voor adverteerders

Met een nieuwe design van Twitter wordt het mogelijk om in een tweede kolom multimediacontent op de site te tonen, dit biedt adverteerders nieuwe manieren om hun eigen content onder de aandacht te brengen.
Twitter sloot hiervoor deals met 16 partners. Daarmee kunnen Twitteraars voortaan de content van deze partners, bijvoorbeeld video en foto’s, embedden op de site van Twitter. In de extra kolom kan bijvoorbeeld content van YouTube, Yahoo en Flickr worden opgenomen. Gebruikers hoeven niet langer via een link doorverwezen te worden naar een andere site, maar blijven op Twitter.com.
Volgens Twitter moet het nieuwe design benadrukken dat de gebruiker zich in een ‘consumptie omgeving’ bevindt. Het is prima om enkel videos of foto’s te kijken, zonder actief deel te nemen door zelf te Twitteren.
Het lijkt er op dat Twitter de gebruiker langer op de site wil hebben, waar het advertenties uit kan serveren.
Marketeers kunnen met deze aanpassingen ook multimediacontent in hun eigen uitingen meenemen. Bijvoorbeeld in de ‘promoted tweets’, die bovenaan de zoekpagina verschijnen. Wanneer een adverteerder een film onder de aandacht wil brengen, dan kan er nu een trailer op Twitter worden getoond.
Directeur Evan Williams geeft aan dat meer dan driekwart van de gebruikers twittert va de website en niet zo zeer via een applicatie.
Twitter heeft inmiddels meer dan 145 miljoen geregistreerde gebruikers. Er zouden dagelijks 370.000 gebruikers bijkomen. Het nieuwe design wordt langzaam over de gebruikers uitgerold.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Danny Sukdeo
"Twitter heeft inmiddels meer dan 145 geregistreerde gebruikers.".Slechts 145? Huh?
rschuurman
"Twitter heeft inmiddels meer dan 145 geregistreerde gebruikers."Hoewel deze stelling juist is heb ik het vermoeden dat u een vermenigvuldigingsfactor bent vergeten.
Joop
Dan is de update van Twitter voor Vroegevogel net op tijd! http://twitter.com/VroegeVogel