iTunes voor financieel advies
[Startup] Diederick van Thiel (41) trok op 1 januari als directeur marketing de deur bij ING Bank achter zich dicht om samen met Rosali Waleson (48), voorheen commercieel directeur van internetbank Alex, het bedrijf The Cool House of Financial Media op te zetten: de iTunes voor financieel advies.
"Nederlanders hebben moeite met het maken van financiële keuzes, ze vinden de materie complex en hebben over het algemeen weinig zelfvertrouwen," aldus Diederick van Thiel, die in het verleden bij onder meer KPN Mobiel en Vodafone heeft gewerkt. "Tussenpersonen en instellingen worden gewantrouwd, meestal gaan ze af op het advies van een familielid of kennis. Wij willen je financiële vriend worden. Iemand met verstand van zaken die je kunt vertrouwen." The Cool House is daarom bezig een zoekmachine te ontwikkelen die de consument eerst algemene informatie geeft en vervolgens inzoomt op zijn persoonlijke situatie.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd