Adeezy en Typeqast werken samen aan wereldwijd advertentieplatform

Adeezy en IT-bedrijf Typeqast zijn een partnership aangegaan voor het beheer en de verdere ontwikkeling van een online advertentiemarktplaats. Beide directies hebben medio oktober in Split hun handtekening gezet onder het lange termijn contract. Adeezy is de geestelijke vader van het innovatieve platform dat adverteerders en advertentiemakers wereldwijd transparant en efficiënt met elkaar verbindt. Typeqast richt zich met name op ontwikkeling van de front- en backend en opschaling van het platform.
De advertentiemarktplaats wordt eind 2018 gelanceerd. Doel is om adverteerders, uitgevers en campagnevoerders rechtstreeks te verbinden met creatief talent, videomakers en andere content makers overal ter wereld. Het platform maakt gebruik van block chain-technologie en AI om dit voor alle partijen vertrouwd en financieel transparant te kunnen doen. Ook influencers en de digitale community krijgen een actieve rol in het platform. Door de mogelijkheid te bieden om advertenties te waarderen en via je netwerk in verschillende kanalen te delen, maakt Adeezy advertenties relevanter voor de specifieke doelgroep. Nu klikken gebruikers digitale ads vaak direct weg.
Marco Berkheij, oprichter en CEO Adeezy: “Wij lopen al een tijdje rond in advertentieland en wat ons steeds meer tegenstaat, is de ‘oude manier van zaken doen’ waarin de digitale advertentie-industrie verstrikt is geraakt. Er zijn te veel tussenpersonen die geen waarde toevoegen; de leveringsketen is niet transparant en dus niet efficiënt. Dat is gek voor een markt die weliswaar nog niet zo lang bestaat, maar wel enorm groot is én steeds groter wordt. In 2020 maakt het online aandeel in het totale reclame-aandeel naar verwachting de helft uit van de totale advertentie-uitgaven van ongeveer 400 miljard euro. Via ons platform wordt de keten korter en transparanter, en kunnen alle ketenpartijen direct met elkaar schakelen.”
Sonja Meijerink, directeur Typeqast: “Er is al een succesvol prototype van het platform, maar de ontwikkeling van de front- en backend en bijvoorbeeld de API’s naar de blockchain technologie moeten nog worden gemaakt. Zo gaan we het persoonlijke en overzichtelijke dashboard dat elke deelnemende partij op het platform heeft verder uitbreiden en finetunen. Ook zullen we continu het platform verder aanpassen en optimaliseren, samen met Proximus EnCo, de huidige ontwikkelaar voor het blockchain gedeelte. We hebben ontzettend veel zin in de samenwerking met Adeezy.”
Adeezy ging niet over één dag ijs bij de keuze voor Typeqast als vaste partner. Dominique Vosters, CTO en mede-oprichter Adeezy: “We zijn in Amsterdam en Split geweest om een goed beeld te krijgen van het bedrijf. Naast kwaliteit, kennis en kunde is een juiste klik heel belangrijk voor ons. Typeqast heeft alle kennis en ontwikkelaars zoals UX-designers, developpers en front- en backend specialisten in eigen huis. Bovendien zijn ze met name gefocust op start-ups en ‘de ondernemer’. Je voelt je geen kleine partij die moet schreeuwen om te worden gehoord, maar je werkt nauw samen met een vaste projectmanager die jouw wensen direct vertaald naar het ontwikkelingsteam. Dat betekent onder andere dat we heel snel kunnen opschalen indien nodig.”
Over Adeezy
Adeezy is een dynamisch startend bedrijf dat een Advertising Marketplace aan het bouwen is om Adverteerders, content-creators, Influencers en de digitale community te koppelen met elkaar. Zij gebruiken de allerlaatste technologische oplossingen zoals Blockchain en Artificiële intelligence om problemen in de huidige online marketing het hoofd te bieden, zoals Ad Fraud, transparency en afkeer tegen advertising. Adeezy is een internationaal opererend bedrijf met vestigingen in Amsterdam en Malta. Adeezy heeft een jong dynamisch team met enkel experts in hun eigen vakgebied.
Over Typeqast
Typeqast, een Nederlandse IT-dienstverlener met vestigingen in Amsterdam, Split en Zagreb, richt zich op de ontwikkeling van maatwerk IT-oplossingen zoals backoffice systemen, reserveringssystemen, platforms en e-commerce oplossingen. Meynald Weerman startte het bedrijf uit onvrede over zijn IT-dienstverleners bij zijn ondernemingen. Kern in de dienstverlening van Typeqast is dat ieder project wordt geleid door een vaste projectmanager die samen met de klant en een dedicated development team werkt aan de beste oplossing. Typeqast werkt onder andere voor ABN Amro, Jumbo, Telegraaf Media Groep, Pon, La Place, Service House, Franx, Quick Parking, CED insurance, QUP, Boat Bike Tours en Secuswiss.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.