Deel dit artikel
-

Vier miljoen nieuwe abonnees Spotify

Muziekdienst Spotify won afgelopen kwartaal vier miljoen nieuwe abonnees wat het totaal op 87 miljoen bracht op eind september.

Zojuist publiceerde het bedrijf de financiële cijfers over het derde kwartaal. Die laten ook zien dat het aantal maandelijks actieve gebruikers met 28 procent steeg tot 191 miljoen. De meeste groei zien de Zweden in Zuid-Amerika en de niet-westerse landen.

Vergeleken met vorig jaar steeg het aantal abonnees met veertig procent. Momenteel is bijna de helft, 45 procent, van de gebruikersbestand een betalende klant. Aan de rest van het publiek verdient Spotify geld door en audioreclame voor te schotelen.

De omzet in het derde kwartaal steeg met 31 procent tot 1,4 miljard euro. Het grootste deel daarvan is afkomstig van de abonnees. Reclame-inkomsten, 142 miljoen euro, zijn net iets meer dan wisselgeld.

De gemiddelde omzet per klant per maand (arpu) bedraagt 4,73 euro.

Het muziekbedrijf benadrukt extra te zullen blijven investeren in zijn positie als podcastplayer én producent van exclusieve content.

Beleggers zijn niet tevreden met de cijfers en bestraffen het aandeel met een forse daling van een kleine tien procent.

Foto: Andrew Mager (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond