Omzet van 50 miljoen met zelfontworpen t-shirts

Webwinkel Spreadshirt realiseerde vorig jaar een omzet van vijftig miljoen euro met de verkoop van door klanten zelfbedachte t-shirts. Men verwacht dit jaar een groei van vijftig procent.
Mede door de opening van een webwinkelfiliaal in Amerika heeft het Duitse spreadshirt zijn omzet dit jaar harder zien groeien dan verwacht. In november dacht de leiding 2011 met veertig miljoen omzet af te sluiten, maar dat werd uiteindelijk een kwart meer.
“In december alleen groeiden we al 75 procent”, zegt de woordvoerder.
Met zijn marktbericht maakt hij tevens bekend een tweede kantoor in Amerika te open. In Las Vegas wordt een productiehal geopend om in de toenemende vraag te voorzien. Mede vanwege de Amerikaanse groei verwacht de onderneming dit jaar tussen de veertig en vijftig procent te groeien. De omzet zou daarmee op zo’n 75 miljen euro uitkomen.
Spreadshirt ontving in februari 2009 zijn tweede en laatste investering, van Accel Partners en Kennet Partners. Het is niet bekend of het bedrijf een derde financieringsronde wil doorlopen of op een andere manier een exit willen mogelijk maken voor de investeerders.
Foto: Bob Bekian (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond