Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Adobe Summit 2019: De toekomst van Customer Experience Management bepalen

Amsterdam, 28 maart 2019 – Adobe onthult tijdens Adobe Summit 2019, ’s werelds grootste Customer Experience Management (CXM) conferentie, de nieuwste Adobe Experience Cloud innovaties, waaronder Adobe Commerce Cloud en Marketo Engage en de algemene beschikbaarheid van Adobe Experience Platform. Microsoft CEO Satya Nadella, Best Buy CEO Hubert Joly, Chegg CEO Dan Rosensweig, Intuit CIO Atticus Tysen en SunTrust Bank CMO Susan Johnson delen tijdens Adobe Summit hun zakelijke plan van aanpak voor digitale transformatie.

Ook kondigt Adobe strategische partnerships aan met ServiceNow, Microsoft en LinkedIn, waarmee het de customer experience management-mogelijkheden voor ondernemingen versnelt.

“Customer Experience Management maakt digitale transformatie mogelijk en Adobe wijst de weg door voortdurende innovaties binnen Adobe Experience Cloud en belangrijke partnerships met ServiceNow, Microsoft, LinkedIn en SAP”, stelt Shantanu Narayen, president en CEO van Adobe. “Adobe kondigt nu significante innovaties aan binnen Adobe Experience Cloud, waaronder de introductie van Adobe Commerce Cloud en Marketo Engage en de beschikbaarheid van Adobe Experience Platform.”

Nieuwe innovatie in Adobe Experience Cloud
Adobe heeft tijdens Adobe Summit bekendgemaakt hoe Adobe Experience Cloud, met behulp van het Adobe Experience Platform, workflows tussen oplossingen integreert en meer real-time inzichten biedt dankzij Adobe Sensei. De nieuwe innovaties verbeteren het ontwerpen, leveren en optimaliseren van cross-channel ervaringen. Adobe Experience Cloud wordt op grote schaal benut door bedrijven van elke omvang. De grootste bedrijven in de reis-, media en entertainment -, financiële dienstverlening-, automotive- en telecommunicatie-industrie maken gebruik van Adobe Experience Cloud.

Adobe Experience Platform dat per direct beschikbaar is, is een open en schaalbaar platform dat data uit de hele organisatie koppelt zodat het mogelijk wordt om in real-time gebruik te maken van klantprofielen met behulp van de kunstmatige intelligentie en machine learning functionaliteit van Adobe Sensei. Adobe Experience Platform wijst content toe op basis van deze klantprofielen zodat op ieder moment relevante ervaringen geboden kunnen worden.

Adobe Experience Platform is beschikbaar voor het wereldwijde ecosysteem van het bedrijf dat momenteel bestaat uit 13.000 bureaus, technologiepartners en ruim 300.000 ontwikkelaars.

Adobe Analytics Cloud, het centrale systeem voor intelligentie en activatie binnen CXM, voegt meer functionaliteit toe om nauwkeurige en tijdige inzichten te bieden in consumentengedrag over meerdere kanalen en ook intuïtieve en geautomatiseerde segmentatie. De combinatie van Adobe Audience Manager met Adobe Experience Platform biedt nu een real-time platform voor het beheren van klantdata dat bekende en anonieme data samenbrengt om real-time klantprofielen te activeren over meerdere kanalen gedurende de klantreis.

Adobe Analytics en Adobe Experience Platform bieden merken een nieuwe manier om inzichten in real-time te interpreteren van zowel online als offline data. De nieuwe Journey IQ verbindt de volledige klantreis om er zeker van te zijn dat de juiste consumenten op het juiste moment worden benaderd. Een diepere integratie met Adobe Advertising Cloud brengt afzonderlijke data en inventaris oplossingen samen waarmee mediasilo’s worden voorkomen en marketing- en adverteerinspanningen goed op elkaar worden afgestemd. Daarnaast integreert Adobe Analytics commerce dashboards vanuit Adobe Commerce Cloud.

Adobe Marketing Cloud, het platform voor het optimaliseren van content, het activeren van conversies en het personaliseren van ervaringen voor klantreizen over meerdere kanalen heeft de marktleidende B2B marketing automation oplossing Marketo Engage toegevoegd aan de Marketing Cloud. De eerste integraties stellen marketeers in staat om moeiteloos content vanuit Adobe Experience Manager en Adobe Creative Cloud te halen en te bewerken. Ook biedt het de mogelijkheid om automatisch target lists te bouwen om inzicht te krijgen in wat de beste vervolgactie is een B2B verkoopproces (Marketo Engage).

Andere Adobe Marketing Cloud innovaties bekrachtigen content velocity door het leveren van gepersonaliseerde content met meer geautomatiseerde en gepersonaliseerde push notificatie opties (Adobe Campaign), nieuw intelligente opties voor content-aanbevelingen (Adobe Experience Manager en Adobe Target) en opties voor het automatisch bijsnijden van video’s (Adobe Experience Manager).

Adobe Advertising Cloud biedt merken de functionaliteit die zij nodig hebben om advertenties in te kopen, te plannen en de effectiviteit te meten. Adobe Advertising Cloud voegt mogelijkheden toe voor het samenvoegen en automatiseren van cross-channel advertentiecampagnes, inclusief alle videoformaten met ingebouwde merkzekerheid. Dankzij de nieuwe integratie met Roku kunnen Adobe Advertising Cloud klanten first party data, data van een merk verkregen op basis van de marketing- en adverteerinspanningen via Adobe Analytics Cloud, inzetten om doelgroepen te targeten via Roku’s over-the-top TV-diensten.

Adobe introduceert Adobe Commerce Cloud. Deze end-to-end oplossing, die ontwikkeld is op basis van Magento Commerce en gebruik maakt van een ecosysteem van meer dan 300.000 developers, optimaliseert zowel klantervaringen als bedrijfsprocessen door het bieden van geïntegreerde en volledige beheerde commerce in alle winkels, zowel fysiek, digitaal als virtueel. Native integraties met Adobe Experience Cloud, waaronder Adobe Analytics en Adobe Experience Manager, en nieuwe intelligente opties op basis van Adobe Sensei bieden uitgebreide inzichten in commerce dashboards en leveren aantrekkelijke commerce ervaringen in real-time.

Nieuwe partnerships
Adobe en ServiceNow kondigen hun strategische partnership aan waarmee de integratie mogelijk wordt tussen Adobe Experience Platform en het ServiceNow Platform zodat de real-time klantprofielen van Adobe kunnen worden aangevuld met de uitgebreide data op het gebied van klantenservice van ServiceNow. Dit zorgt voor een completer klantbeeld binnen de gehele klantreis – van werving tot aan service. Daarnaast worden ook de oplossingen binnen Adobe Experience Cloud geïntegreerd met het ServiceNow Platform, waaronder de Customer Service Management (CSM) oplossingen. Adobe en ServiceNow werken samen om hun gedeelde klanten de mogelijkheid te bieden om digitale workflows, service catalogi, slimme content en kennismanagementfuncties te integreren en benutten.

Adobe’s partnership met Microsoft en LinkedIn maakt het leveren van account-based ervaringen (ABX) op basis van data-integratie en nieuwe marketing- en sales-functionaliteit mogelijk. De ondernemingen zetten zich gezamenlijk in om B2B-marketeers in staat te stellen eenvoudig inkoopteams bij klanten te identificeren, begrijpen en een relatie met hen op te bouwen. Dit doen zij door belangrijke databronnen op elkaar af te stemmen waarmee het mogelijk wordt om account-based profielen op te stellen en aan te vullen. Deze samenwerking leidt tot meer gepersonaliseerde ervaringen op zowel individueel als accountniveau op kritieke marketing en sales platformen zoals LinkedIn.

Adobe Sensei
Adobe onthult ook de nieuwe generatie Adobe Sensei, de AI en machine learning technologie van het bedrijf, dat diepgaand geïntegreerd is binnen de Adobe Experience Cloud oplossingen en zorgt voor betere inzichten, real-time besluitvorming en slimmere workflows.

Met de algemene beschikbaarheid van Adobe Experience Platform en nieuwe AI-diensten (beschikbaar in bèta), die een intelligentielaag toevoegen om data en content te koppelen, zijn merken in staat om consistent de juiste boodschap, via het juiste kanaal, op juiste moment te delen. De nieuwe mogelijkheden van Adobe Sensei zijn beschikbaar voor iedere onderneming.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht