KAAPS en Young Impact zetten jongeren aan een positief verschil te maken met nieuwe video

ROTTERDAM 05 04 2019 – Young Impact gelooft dat jongeren de wereld positief kunnen veranderen. Allemaal. Dat zij de energie en het talent hebben om impact te maken. Impact op anderen, op de wereld, op henzelf. Het ene verhaal is de inspiratie voor een volgend verhaal. Samen zetten we iets in beweging, samen maken we positieve impact. Stap voor stap. Verhaal voor verhaal. Grote impact start met een kleine beweging. Het enige wat ze nodig hebben is een vonk, dat kleine beetje energie dat ambitie en talent in beweging zet.
Die vonk wordt aangewakkerd met de nieuwe brandmovie die deze gedachte kracht bij zet. De video werd geproduceerd door Rotterdamse productiemaatschappij KAAPS. Eerder dit jaar lanceerde Young Impact een nieuwe visual identity samen met ontwerpbureau Henry Handsome. Michelle van Vliet, marketing manager bij Young Impact: “We wilden een video maken waarmee we het Young Impact-gevoel écht konden overbrengen. Die ons merkverhaal kracht bijzet. Een video die ”de vonk” symboliseert die wij zijn voor jongeren en ze inspireert om in actie te komen.”
Geertje Kil, regisseur bij KAAPS: “Het verhaal en de doelstelling van Young Impact sprak ons ontzettend aan. Het was een uniek project waarin we de ruimte hebben gekregen om te experimenteren en samen te werken met veel inspirerende mensen. Om de juiste snaar te raken bij jongeren wilden we niet teveel uitleggen, maar een gevoel wegzetten waar jongeren zich bij aan zouden willen sluiten. Daarvoor hebben we gezocht naar een mix van jonge impactmakers, archiefbeeld en ambassadeurs, die samen het grote verhaal vertellen. Het één zet het ander in beweging.”
Alle jongeren die in de video te zien zijn komen uit de Young Impact community. Ze deden mee aan een challenge of zijn reporters voor Young Impact. Ook zien we Teske de Schepper en Rico Verhoeven voorbij komen. Binnenkort zal in lijn met de brandvideo, ook een ambassadeursvideo van Teske online komen. De voice-over wordt ingesproken door Gerson Main, wie een aantal jaar geleden bekend werd met de Beste Singer Songwriter.
Over KAAPS //
KAAPS is een productiemaatschappij uit Rotterdam. Wij maken films, voor wie maar wil. Films waarin emotie centraal staat. Van tv-commercials tot online, social en corporate video’s. Dichtbij, creatief, ze vertellen een verhaal. KAAPS staat voor compacte videoproducties van het hoogst mogelijke niveau. Slim en snel geproduceerd. We werken met een team van getalenteerde regisseurs, producers, DOP’s, editors en colorists vanuit de creatieve lucht in Rotterdam. We doen al 10 jaar wat waar we gek op zijn voor klanten als Toyota, Exact, BEN, Luxor en Protest.
Website: http://www.kaaps.nl/
Facebook: https://www.facebook.com/
Instagram : https://www.instagram.com/kaapsvideo/
Linkedin : https://www.linkedin.com/company/kaaps-videoproducent/
Over Young Impact
Young Impact is een beweging van jongeren die hun talent inzetten om een positieve verandering te realiseren. In drie jaar tijd is Young Impact uitgegroeid tot één van de grootste spelers op het gebied van jongeren en maatschappelijk bewustzijn in Nederland. Alle jongeren die met Young Impact in actie komen, verdienen een ticket voor de Young Impact Celebration in Rotterdam Ahoy. Dit is een avond waarop veel inspirerende verhalen en sprekers op het podium voorbij komen en ook veel nieuwe artiesten optreden. Onder meer Famke Louise, Broederliefde, Teske en DJ Tony Junior staan dit jaar op het podium. De editie van dit jaar vindt plaats op 12 juni.
Website: www.youngimpact.nl
Facebook: https://www.facebook.com/youngimpactnl/
Instagram: https://www.instagram.com/youngimpactnl/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/stichting-young-impact-nl/
CREDITS
PRODUCTIEMAATSCHAPPIJ: KAAPS
REGISSEUR: GEERTJE KIL
PRODUCER: ANNE LIEVE STEENDIJK
DOP: KAREL SCHEPP
CAMERA ASSISTENT: JARNO VERSCHUUR, MEES BLAAK
GAFFER: OLAF TIJHUIS EN TOM LEMS
BEST BOY: JAN NELEMANS, MEES BLAAK
STYLING & ART ASSISTENT: JERMAINE ADOPTIE
EDIT & GRADING: KAREL SCHEPP
VOICE OVER: GERSON MAIN
SOUND: KLEVR SOUNDDESIGN
GRAPHIC: HENRY HANDSOME
ARCHIVE FOOTAGE: THE OCEAN CLEANUP
VISAGIE: RIANNE BAKKER
KLANT: YOUNG IMPACT
MARKETING MANAGER: MICHELLE VAN VLIET
CONTENT & COMMUNITY MARKETEER: ELMAY CLAASSEN
CAST: RICO VERHOEVEN, TESKE DE SCHEPPER, GERSON MAIN, STELLA MATTHES, AMBER VELTMAN, ERBEN OOSTING, HARMEN VAN DER MEIJDEN, LOÏS RIJGERSBERG, SUNA POLAT, JAHKINI BISSELINK, ELINE VAN DEN DOOL, TAYO BURKE, MEREL VAN DIJK, CHAIMA BOUYADDOU, RUBEN ZANGE.
SPECIAL THANKS: EXCELSIOR, VSO HEERENWAARD, HIP HOP KINGZ, RICO VERHOEVEN, RV SPORTS, BOYAN SLAT, TESKE DE SCHEPPER, MAASSILO ROTTERDAM, GERSON MAIN & THE OCEAN CLEANUP
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.