Industry Wire

Geplaatst door Kittyhawk

Kittyhawk ontwikkelt Facebook actie La Place Zomersmoothie

Kittyhawk heeft in opdracht van La Place een Facebook-actie ontworpen en ontwikkeld waarbij op zoek wordt gegaan naar de lekkerste en populairste smoothie voor deze zomer.

Na de succesvolle Paasactie op Facebook voor La Place, Tik een eitje (http://bit.ly/I3CHzR), heeft La Place weer in samenwerking met Kittyhawk een nieuwe Facebook-campagne gelanceerd: de Zomersmoothie.

Heb je een recept voor een heerlijke smoothie, dan kun je deze delen met anderen op La Place. De zomersmoothie die de meeste Facebook likes ontvangt, dingt mee naar de hoofdprijs: een jaar lang smoothies drinken bij La Place. Nog mooier: het recept van de winnaar van deze actie zal een zomer lang te koop zijn bij La Place.

Doelstelling: vooral engagement, maar ook nieuwe likes

De actie is primair gericht op de fans van La Place om hen op een laagdrempelige manier te betrekken bij productontwikkeling. En om hen zo nog meer te betrekken bij het merk. Je moet dus wel fan zijn van de pagina om zelf een Zoomersmoothie toe te voegen. Dus ben je nog geen fan, dan is het noodzakelijk om de Facebook-pagina van La Place te liken. Dus naast een hogere engagement, zorgt het ook voor nieuwe fans. Uit alle inzendingen worden de 10 inzendingen met de meeste likes door de productontwikkelaars van La Place beoordeeld. Zij stellen vervolgens de top 3 samen. Het is dus voor de inzenders belangrijk om hun eigen netwerk aan te sporen te stemmen op hun smoothie. Om dit zo laagdrempeling mogelijk te houden kan elke bezoeker (dus ook de niet fans) zijn of haar favoriete Zomersmoothie liken (ook de niet fans). En natuurlijk zorgt elke like dat het bereik van de campagne vergroot wordt.
In de laatste ronde kan iedereen op de top 3 stemmen. De smoothie met de meeste stemmen is de winnaar en wordt deze zomer verkocht bij La Place!

De tussenstand tot nu toe

Een kort overzicht van de tussenstand op 19 mei (de actie is dan 11 dagen online):
• Meer dan 140 Smoothie inzendingen
• Het aantal nieuwe likes in deze periode is 11 keer hoger dan in de 11 dagen voorafgaande aan de actie
• Het aantal bezoeken aan de fanpage van La Place is in deze periode verdrievoudigd in vergelijking met de periode hiervoor.

Inzendingen kunnen tot en met 28 mei gedaan worden op de Facebook-pagina van La Place (https://www.facebook.com/laplace).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht