iMMovator organiseert Masterclass Beyond Loyalty: het sturen van online interactie rond merkbeleving

Op dinsdag 25 september organiseert iMMovator in samenwerking met TNO en Lemz een masterclass met als thema: Beyond Loyalty. De centrale vraag tijdens deze masterclass is: Hoe kun je als bedrijf, in tijden van user generated content en social media, zelf in de lead blijven en kiezen voor de juiste verbindingen met je klanten, relaties en stakeholders?
De meeste bedrijven proberen momenteel via trial and error hoe zij hun merk via social media inhoud kunnen geven. TNO heeft onderzoek gedaan naar de onderliggende factoren die van invloed zijn op succesvolle prosociale merken en zal dat tijdens de masterclass presenteren. Daarnaast wordt er ook ruimschoots aandacht gegeven aan praktijkvoorbeelden, onder meer van Lemz, maar ook van de deelnemers zelf.
Corporate en marketingcommunicatie zijn dichter op elkaar komen te liggen door de opkomst van internet en social media. Naast de interne afstemming die geborgd moet zijn om een consistent merkbeleid te voeren, is het de vraag hoe je de communicatie en de interactie met je verschillende doelgroepen vormgeeft. Puur inzetten op klantenwerving en –behoud is vaak niet meer voldoende. De match tussen merk- en persoonlijke waarden van de doelgroep gaat een steeds belangrijke rol spelen in consumer relationship management. En hoe ontwikkel je daarop een strategie om de opinie over en betrokkenheid bij je merk te sturen?
Presentaties onderzoek en praktijk
TNO heeft de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de onderliggende factoren die van invloed zijn op succesvolle prosociale merken en ontwikkelt momenteel een instrument waarmee bedrijven kunnen (bij)sturen om media in te zetten in hun interactieve relatiebeheer. Tijdens de masterclass ‘Beyond loyalty’ zullen deze factoren uitgelegd worden.
Daarnaast zal Mark Woerde, strategy director van Lemz en auteur van de bestseller How Advertising Will Heal the World and Your Business aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zien hoe merken die hun marketingkracht aanwenden om samen met de consument echte problemen uit de wereld te helpen, succesvol kunnen zijn. Deze prosociale merken spelen in op een groeiende behoefte aan een zinvol leven.
Meer informatie over het programma, kosten en inschrijven is te vinden op de iMMovator website: http://www.immovator.nl/masterclass-beyond-loyalty-het-sturen-van-online-interactie-rond-merkbeleving
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.