Industry Wire

Geplaatst door Vainu

Beste bootstrapped startup uit Scandinavië wil slechte sales calls voor altijd laten verdwijnen

Software ontwikkelaar Vainu heeft haar missie aangepast en gaat zich volledig toeleggen op het relevanter maken van sales professionals door het gebruik van van hun real-time sales platform. De shift is onderdeel van de rebranding van het bedrijf om Europese organisaties beter te helpen hun klant contact datagedreven te maken. In Nederland biedt Vainu nu gratis consultancy aan om sales pitches met behulp van data te verbeteren.

Vainu’s CEO en founder, Mikko Honkanen, zegt het volgende over de recente transitie: “Er is juiste manier om sales te doen. Wij zijn van mening dat wij degenen zijn die deze transitie naar een nieuwe manier van sales kunnen en moeten leiden. In de jaren dat we nu actief zijn hebben we duizenden sales organisaties langs zien komen die niet in staat zijn hun propositie aan te passen aan de situatie en behoeftes van hun (potentiële) klanten. Met de grote hoeveelheid beschikbare informatie van nu vinden wij het gebrek aan personalisering niet meer van deze tijd en simpelweg onnodig.”

Mathijs Ruigrok, Head of Sales Amsterdam, ziet dat in Nederland big data veelal niet wordt ingezet in het sales proces: “Bedrijven kunnen door de juiste openbare data te gebruiken, veel makkelijker en sneller de bedrijven in kaart brengen met wie ze het best kunnen samenwerken. Zo vul je je CRM en marketing pipeline met relevante organisaties die daadwerkelijk behoefte hebben aan je producten of services”.

Niels Rodrigues, Head of Sales Rotterdam, ziet ook een grote kans in het gebruiken van timing in het sales proces: “Een bedrijf kan dan wel een prachtige fit zijn met wat je aanbiedt, maar als er bij hen op dit moment reorganisaties zijn of investeren in andere bedrijfsprocessen, heeft het weinig zin om jouw propositie te forceren. Door koopsignalen te monitoren en zo te begrijpen in welke situatie jouw (potentiële) klant zich bevindt, ben je altijd relevant.”

Deel van de rebranding is een volledige update van de visuele identiteit die ontwikkeld is in samenwerking met de design agency 358 uit Helsinki. De nieuwe visuals en communicatie zijn direct op alle kanalen van kracht.

Over Vainu: Vainu bouwt een Sales Intelligence platform dat sales professionals helpt real-time, hoogwaardige bedrijfsdata bij ieder klantcontact te gebruiken. Het platform richt zich op Europese B2B sales organisaties met een CRM, en helpt ze om hun klantervaring te verbeteren en sales te vergroten.

Vainu’s HQ bevindt zich in Helsinki, Finland. Het bedrijf is in 2014 opgericht en zet nu jaarlijks €15 miljoen om met een team van 180 mensen verspreid over heel Europa. Vainu wordt door meer dan 2000 sales teams wereldwijd ingezet, onder andere door klanten als EY, Santander, Bridgestone, SAP, en Telia. Vainu heeft de award voor Best Bootstrapped Startup in the Nordics gewonnen in zowel 2017 en 2018. Lees meer op www.vainu.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht