Industry Wire

Geplaatst door Bruut Amsterdam

Bruut Amsterdam lanceert nieuwe identiteit: ‘Lets Power Your Story’

Bruut Amsterdam lanceert vandaag ter ere van hun vijfenhalf jarig bestaan een nieuwe visuele identiteit. Deze nieuwe identiteit markeert de groei van Bruut Amsterdam.

“Toen we in 2013 als één van de eersten begonnen met het aanbieden van webseries en online formats, moesten we de kracht van online video nog wel eens uitleggen. Dat hoeft gelukkig tegenwoordig nog maar zelden. Bureaus en merken zijn steeds beter op de hoogte van de laatste trends. Zij halen ook steeds vaker die kennis létterlijk in huis. We zien onszelf daarom niet meer alléén als productie-specialist in nauwe samenwerking met een bureau of als fullservice partij, maar ook als de bron van kennis en ervaring bij het opzetten van interne videoteams bij klanten”, aldus oprichter Deniz Alkac.

Dat past naadloos bij de ontwikkelingen in de markt en bij de ontwikkeling van Bruut Amsterdam zelf. In het afgelopen jaar is er veel tijd geïnvesteerd in het bouwen van een netwerk van specialisten. Bijzonder is dat het netwerk non-exclusief is, waardoor er ingespeeld wordt op de veranderende markt waarin regisseurs, maar ook andere specialisten, steeds vaker via meerdere productiehuizen beschikbaar zijn. “Exclusiviteit is niet meer van deze tijd. Wij creëren het best mogelijke team voor iedere opdracht. De samenstelling van dat team en onze open, ego-loze cultuur zorgt ervoor dat wat we opleveren altijd uniek is”.

Als specialist op het gebied van online content en film kan Bruut Amsterdam door de nieuwe filosofie op een modernere wijze flexibel inspelen op alle behoeften en wensen van de klant. De nieuwe visuele identiteit draagt het motto “Let’s Power Your Story” uit en is ook vanaf vandaag te zien in de nieuwe showreel (https://vimeo.com/364363273).

Bruut Amsterdam is een onafhankelijk video/film-productiehuis en staat bekend om haar digitale kennis, inhoudelijke aanpak en flexibiliteit. Bruut Amsterdam werkt – vaak in nauwe samenwerking met bureaus – voor klanten zoals Coca-Cola, Maybelline, Albert Heijn, Duracell, Binck Bank, Medtronic, Nationale Vacaturebank, Simyo, de Rijksoverheid, Discovery Channel en RTL.

De nieuwe identiteit werd intern ontwikkeld door Louana Tummers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht