Deel dit artikel
-

MySpace kiest Google voor advertenties, MSN treurt

MSN grijpt weer naast een grote prijs op de Amerikaanse advertentiemarkt. De Microsoft-afdeling weet maar geen voet tussen de deur te krijgen bij portaalsites om daar de exploitatie van tekstadvertenties te verzorgen. Een grote vis gaat aan Microsofts neus voorbij nu Google een overeenkomst sluit met Fox Interactive. Het zoekbedrijf betaalt minstens 900 miljoen dollar om de advertenties op profielensite MySpace te mogen plaatsen.

Tot zeker de tweede helft van 2010 zal Google de leverancier van tekstadvertenties zijn op een van 's werelds drukst bezochte website van dit moment, MySpace.com. Daartoe sloten de bedrijven een meerjarig contract. Ze spraken een minimumvergoeding in contanten af. De profielensite krijgt minstens 900 miljoen dollar, mogelijk verder oplopend afhankelijk van het aantal aangeklikte advertenties. Hoeveel Google zelf overhoudt aan de overeenkomst, omzet minus de vergoeding aan MySpace, is niet bekend. Een eventueel lage marge compenseert Google met het hoge volume opgevraagde en beklikte MySpace-pagina's.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!