Calvin Klein vergroot online aanwezigheid

Calvin Klein wil de aanwezigheid van haar cosmeticaproducten op internet vergroten. Ze doet dat daar door zogenaamde 'brand rooms' te openen bij grote Europese online retailers.
Dit nieuwe onlinemodel is vergelijkbaar met speciaal voor het merk ingerichte ruimtes in parfumeriewinkels en warenhuizen. Op de website van parfumerieketen Douglas zal als eerste een ‘Calvin Klein ruimte’ geopend worden.
Douglas is één van Europa’s grootste parfumerieketens. Volgend jaar volgen andere grote Europese retailers, schrijft het Britse blad NMA (NewMediaAge). “Ik verwacht dat we komend jaar met vier of vijf andere partijen gaan samenwerken,” aldus Jermey Crowe van DC Interact.
Bedenker en uitvoerder van het project is het Britse internetbureau DC Interact. Het bureau zegt dat een samenwerking tussen een merk en online retailer als voordeel heeft dat de logistieke afhandeling in handen is van de retailer, terwijl het merk controle behoudt over de presentatie en ‘online branding’ van de producten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond