Deel dit artikel
-

EBay en Facebook stoppen met eigen advertenties in mobiele apps

Facebook zet voorlopig een punt achter een experiment met mobiele advertenties in apps van derden. Men wil zich eerst concentreren op advertenties op de tijdlijn.

De resultaten van het experimenten zijn niet tegengevallen, zo laat Facebook weten, maar de prioriteiten liggen elders. Mogelijk heeft het uitstel te maken met onderhandelingen over de aankoop van het Atlas adtech platform van Microsoft die de basis zou kunnen worden voor een advertentienetwerk vergelijkbaar met Google AdSense. Het Atlas-platform wordt gebruikt om advertenties op websites te plaatsen en de resultaten te meten.

Deze week werd ook bekend dat Facebook overweegt om videoadvertenties op de tijdlijn te tonen die automatisch worden afgespeeld. Daarnaast schijnt Facebook te experimenteren met een Pinterest-achtige opzet voor het plaatsen van foto’s onder de noemer Collections. Retailers Nordstrom, Old Navy en Macy’s doen daar aan mee.

Veilingsite eBay stopt met de vertoning van advertenties in zijn eigen iPhone-app. De opbrengsten vielen tegen en de gebruikerservaring was niet optimaal, zo laat het bedrijf weten.

Voor eBay is reclame in apps geen absolute noodzaak. Het bedrijf verdient, ook via de app, aan de verkoop van uiteenlopende artikelen. De app is zo’n honderd miljoen keer gedownload.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond