KPN start social activatie ‘Doe het gewoon’

Van 19 t/m 23 februari loopt de social activatie ‘Doe het gewoon’ van KPN. Via deze activatie kun je anderen op originele wijze aansporen om iets in hun leven te veranderen. Met deze social activatie wil KPN mensen, met een knipoog, bewust maken dat er veel veranderingen zijn die invloed kunnen hebben op het gebruik van een mobiele telefoon. Heb jij een vriend of vriendin die bijvoorbeeld eindelijk eens moet gaan samenwonen, minder moet werken of wat vaker de fiets moet pakken? KPN biedt iedereen nu de kans om dit aan die persoon duidelijk te maken met een persoonlijke striptekening.
Met deze social activatie wil KPN mensen, met een knipoog, bewust maken dat er veel veranderingen zijn die invloed kunnen hebben op het gebruik van een mobiele telefoon. Bijvoorbeeld de geboorte van een eerste kind en het trots delen van foto’s, of een paar weken op vakantie, overstappen van een oude mobiel naar een smartphone, maar ook overstappen van een 3G- naar een supersnelle 4G-internetbundel. Daarom biedt het nieuwe mobiele abonnement van KPN de mogelijkheid om elke maand de bel-, sms- en databundel gratis omhoog én omlaag bij te stellen. Zo bepaal je niet alleen bij het afsluiten van het abonnement wat je nodig hebt. Je hebt ook gedurende de looptijd van het abonnement de vrijheid om je mobiele gebruik aan te passen aan jouw behoeftes. Je abonnement kan omhoog, maar bij KPN ook elke maand omlaag. Zo betaal je alleen voor wat je echt nodig hebt. Uiteraard zijn er ook veranderingen die weinig invloed hebben op het mobiele gebruik; dan hoef je je abonnement niet aan te passen.
Er zitten tijdens de activatie twee striptekenaars continu klaar om jouw suggestie voor verandering aan een ander te vertellen met een persoonlijk stripje. En deze kun je daarna meteen mailen, tweeten of posten, ook naar al je vrienden. Via een live stream op de homepages van MSN.nl en Telegraaf.nl zijn de striptekenaars tussen 19 en 23 februari rechtstreeks te volgen terwijl ze de strips tekenen. Om je een idee te geven van hoe zo’n stripje wordt getekend, bekijk de video: http://bit.ly/W7wioI of ga direct naar de activatie zelf: http://www.doehetgewoon.nu .
De social activatie is ontwikkeld door Kingsday in samenwerking met MediaMonks.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.