Industry Wire

Geplaatst door Zoekhelden

Marcel van Huis en Marc Arnold starten Zoekhelden

De enthousiaste mediahelden Marcel van Huis (33) en Marc Arnold (30) zijn na jarenlange ervaring bij grote mediabureaus hun eigen media-adviesbureau begonnen: Zoekhelden. De reden? “Voor grote en kleine adverteerders is nog een hele wereld te winnen als het gaat om professioneel media-advies en effectieve media-inkoop.”

De Zoekhelden vinden dat elk bedrijf – groot of klein – gebruik moet kunnen maken van het advies van ervaren experts. Maar die zijn vaak duur en geven geen garantie op resultaat. Daarom laten Marcel en Marc hun honorering afhangen van het effect van de campagnes. “Het illustreert onze werkwijze”, zegt Marcel, die eerder werkzaam was bij Kobalt, Carat en Mediaxplain. “Wij willen graag samenwerken met ondernemende bedrijven. Bedrijven waarmee we in nauw overleg de mediaplannen gaan vormgeven. Op deze manier willen we samen met onze adverteerders groter worden.”

Alleen als er een klik is
Samenwerken doen de twee mannen met bedrijven waarmee ze een klik hebben. Marc, die eerder werkte bij Kobalt en Mediaxplain, legt uit: “Marcel en ik zitten altijd persoonlijk rond de tafel met de verschillende adverteerders. We moeten namelijk zelf ook geloven in het product of de dienst van dat bedrijf. Doen we dat niet? Dan gaan we niet met ze in zee.”

Het Zoekhelden-DNA
Klakkeloos een opdracht aannemen én uitvoeren zit dan ook niet in het DNA van de twee ondernemers. Gaan ze een samenwerking aan, dan onderzoeken ze eerst de insights van het bedrijf, de markt en de doelgroep. Daarna gaan ze nadenken over marketingmogelijkheden en de optimale inzet van media.
Het liefst zitten de helden ook met de creatieven van reclamebureaus en communicatiebureaus rond de tafel, zodat ze op het juiste moment de mogelijkheden van de ideeën kunnen bekijken. Marc: “Zo kunnen we sparren over nog meer mogelijkheden en samen een creatief en strategisch plan aan onze klanten presenteren.”

Transparant en objectief advies
Bovendien maken de Zoekhelden geen afspraken met mediapartners die de media-inkoop kunnen beïnvloeden. Wel hebben ze elke dag contact met de diverse media om op de hoogte te blijven van de mogelijkheden en aanbiedingen. Op deze manier kunnen ze de budgetten zo effectief en efficiënt mogelijk kunnen besteden. Zo krijgt elk bedrijf waarmee de helden samenwerken altijd een transparant en objectief advies dat specifiek op hun mediavraagstuk van toepassing is.

Kom in contact
Het is dus heel logisch dat steeds meer bedrijven Zoekhelden vinden. Wie ook graag full service advies van deze jonge helden wil ontvangen, kan ze mailen: post@zoekhelden.nl.
Marc voegt toe: “We beloven binnen 24 uur te reageren. Lukt dit niet, dan krijg je een heerlijke taart van ons. Hiermee onderstrepen we onze positieve manier van ondernemen. Geen enkele reden om ons niet te mailen.”
=====================================================================
Over Zoekhelden
Wij zijn Zoekhelden, Marc Arnold en Marcel van Huis. Twee jonge ondernemers met beiden zo'n 10 jaar ervaring op het gebied van media en marketing. Marc op het gebied van online, social en mobiele media en Marcel op gebied van TV, radio, print en outdoor media.
Met de kennis die wij op hebben gedaan bij diverse media adviesbureaus zijn wij in mei 2011 begonnen met Zoekhelden. Eerst naast onze baan als media adviseur en sinds 2013 fulltime. Onze visie is dat professioneel media advies en inkoop voor alle ondernemingen, klein en groot, tot de mogelijkheden zou moeten behoren. Door overhead kosten te beperken en door honorering te baseren op behaald resultaat, geloven wij dat elk bedrijf gebruik moet kunnen maken van advies van experts. Zo hoeven deze bedrijven niet zelf het wiel uit te vinden en kunnen ze zich concentreren op het optimaliseren van hun eigen product of dienst.
Naast Marc Arnold en Marcel van Huis is Tatiana Patrikios werkzaam voor Zoekhelden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht