Mercateo lanceert vernieuwde website – nieuw uiterlijk en hogere usability

Mercateo.nl lanceerde vandaag een drastisch vernieuwde website. De startpagina heeft een nieuw uiterlijk gekregen en de categorisering en zoekfunctie zijn gebruiksvriendelijker geworden. Verder wordt nu ook middels video’s uitgelegd wat het e-procurement platform voor de zakelijke markt kan bieden.
“Onze filosofie is dat gebruikersvriendelijkheid voorop moet staan”, aldus Angelique Meijers, Online Marketeer bij Mercateo. “De website is met het nieuwe uiterlijk en de categorisering intuïtiever geworden, waardoor het vinden en navigeren veel eenvoudiger wordt. De hoofdcategorie www.mercateo.nl/kw/kantoorartikelen heeft hier een goede start gemaakt”. Alle andere categorieën volgen op korte termijn.
“De kernfunctie van Mercateo is een efficiënte zoekfunctie en een slank inkoopproces voor bedrijven”, aldus Dorina Bittermann, Country Manager van Mercateo Nederland. “Zoals bijvoorbeeld bij het zoekwoord toner (www.mercateo.nl/kw/toner) te zien is, staat met bijna 6.000 artikelen een uitgebreid assortiment ter beschikking. Voor een hoge gebruikersvriendelijkheid is het bij een ruime keuze belangrijk dat men met zo weinig mogelijk klikken het juiste product kan vinden. Dit bereikt Mercateo door een unieke zoekfunctie die wij na 1,5 jaar bestaan ook in Nederland geïntroduceerd hebben en stap voor stap verder gaan uitbreiden. Elke dag werkt een team van 20 experts aan het optimaliseren van de Mercateo zoekfunctie”.
Over Mercateo
Mercateo is hét online inkoopplatform voor de zakelijke markt in Europa. Op www.mercateo.nl kiezen zakelijke eindgebruikers uit een steeds groeiend assortiment van ruim 625.000 artikelen. Op www.mercateo.com omvat het assortiment voor Duitsland al meer dan 9,4 miljoen artikelen. Het aanbod is zeer divers en dekt binnen 12 hoofdcategorieën niet alleen de vraag naar algemene zakelijke benodigdheden zoals ICT producten of kantoorartikelen, maar het omvat ook gespecialiseerde categorieën zoals elektronica of industriële benodigdheden.
Innovatieve inkoopfunctionaliteiten, waaronder de Mercateo Zoekfunctie, Mercateo BestBasket, klant-specifieke views, elektronische interfaces en digitale vrijgaveprocessen, maken Mercateo tot een elektronische-inkoopoplossing die het inkoopproces van bedrijven efficiënter maakt. Voor het gebruik van het online platform is geen installatie van extra software nodig. Tot het klantenbestand van Mercateo behoren naast kleine en middelgrote bedrijven ook internationale concerns.
Mercateo is actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Tsjechië, Polen, Slowakije, Hongarije, de UK en Ierland. Het bedrijf telt tegenwoordig ongeveer 300 medewerkers. De omzet steeg van 2011 tot 2012 met 18 procent en bedroeg 130 miljoen euro.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.