Mediatic breidt uit met Martijn Lodewijkx en Tess Tienstra

Amsterdam, 4 mei 2021 – Martijn Lodewijkx (56) en Tess Tienstra (26) zijn per direct in dienst getreden als PR-consultants bij Mediatic. Deze uitbreiding past binnen de groeiambitie van het Amsterdamse full-service contentmarketingbureau. In hun nieuwe functie richten beide geboren Brabanders zich op de PR en contentmarketing van vooruitstrevende organisaties.
“Ik ben erg blij en trots met deze uitbreiding van onze PR-afdeling. Martijn en Tess nemen zeer relevante werkervaring met zich mee en zijn ook een culturele fit met ons bureau’’, zegt Dennis Mensink, oprichter en eigenaar van Mediatic. “Ze hebben net als de rest van het team de wil om op een aansprekende en prettige manier onze opdrachtgevers zo goed mogelijk te bedienen.”
Ervaring in duurzaamheid
Martijn Lodewijkx heeft ruim dertig jaar ervaring in media en PR. Na zijn studie journalistiek werkte Lodewijkx voor uiteenlopende organisaties als Greenpeace, Wakker Dier, Fairtrade, Shell en de gemeente Amsterdam. Altijd met de nadruk op duurzaamheid en gestuurd door een scherpe pen. “Het zoeken van de juiste wegen om vrije publiciteit te genereren is altijd een spannend en creatief proces. Ik zie het als een grote uitdaging om het PR-team van Mediatic daarin te versterken”, zegt Lodewijkx.
Van analyse naar inhoud
Tess Tienstra heeft tijdens haar studie Global History & International Relations aan de Erasmus Universiteit stagegelopen bij communicatieadviesbureau Hill+Knowlton Strategies. Daarna is ze als media-analist aan de slag gegaan bij Monalyse, waar ze veel kennis heeft opgedaan van het on- en offline medialandschap. “Ik merkte dat ik behoefte had aan meer inhoudelijke betrokkenheid bij opdrachtgevers”, zegt Tienstra. “Bij Mediatic wordt mij de kans geboden om hierin verder te groeien en op strategisch niveau impact te maken. De klik met mijn nieuwe collega’s was meteen goed en ik zie erg uit naar deze nieuwe stap in mijn carrière.”
Over Mediatic
Mediatic is een bureau gespecialiseerd in contentmarketing en pr voor vooruitstrevende opdrachtgevers. Bij het bedrijf werken communicatieprofessionals en oud-journalisten die gespecialiseerd zijn in het vertellen van het inhoudelijke verhaal van hun klanten. Met brede kennis van on- en offline media draagt Mediatic bij aan meer bekendheid en een grotere autoriteitswaarde van haar opdrachtgevers. Het bureau is gevestigd in Amsterdam en is werkzaam voor partijen zoals Stichting DOEN, Nederland Schoon, GVB, G4S, Dutch Sustainable Growth Coalition, Viisi, Macaw en de Universiteit van Amsterdam (UvA).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.