Industry Wire

Geplaatst door LEWIS PR

LEWIS breidt Eindhovens team uit met ervaren contentstrateeg Richard van Welie

Eindhoven, 27 mei 2021 – Richard van Welie (41) is als Content Strategist aangesteld bij internationaal PR- en marketingbureau LEWIS In deze rol legt hij zich vooral toe op het strategisch inzetten van content en het optimaliseren van geïntegreerde contentmarketingcampagnes.

Richard is afkomstig van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van webwinkels, waar hij zeven jaar als contentmanager heeft gewerkt. In deze functie heeft hij zich hoofdzakelijk gericht op geschreven content, het uitwerken van de contentstrategie en het opzetten en laten uitvoeren van verschillende marktonderzoeken. Daarnaast was hij jarenlang eindredacteur van de zogenoemde bluepapers en het bijbehorende boek van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow.

Richard: “De sfeer bij LEWIS is professioneel en tegelijkertijd open en informeel. Ook in deze bijzondere tijd waarin thuiswerken centraal staat. Bij LEWIS word ik onderdeel van het contentteam en gaan we aan de slag om het team sterker te positioneren binnen LEWIS. Daarnaast ligt de focus op de samenwerking met PR, Digital en Creative om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Daar kijk ik enorm naar uit.”

Sander van Buuren, Managing Director B2B Division: “Verhalen vertellen zit in het DNA van ons bureau. Het vastleggen van een goede contentstrategie is cruciaal voor het succes van marketingcampagnes. Content staat dan ook centraal in alles wat we doen. Richard brengt veel expertise met zich mee op het gebied van strategische contentcreatie en heeft ervaring heeft met e-commerce, retail en finance, belangrijke sectoren voor LEWIS. Ik ben dan ook bijzonder blij met zijn komst en kijk ernaar uit om samen te bouwen aan geïntegreerde contentmarketingcampagnes.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht