Industry Wire

Geplaatst door Yard | Digital Agency

Yard brengt vereniging dichterbij leden met nieuwe Yunits app

Webbureau Yard Digital Agency breidt haar online communicatieplatform Yunits uit met een native smartphone-app voor ledenorganisaties. De Yunits-applicatie werkt drempelverlagend en verhoogt interactiviteit tussen leden en vereniging. “Met de app ben je als branche- of beroepsvereniging klaar voor de toekomst”, zegt Dennis van Aalst, directeur Yard | Digital Agency. “Leden krijgen hiermee meer het gevoel ergens bij te horen.”

Een smartphone is tegenwoordig het eerste portaal naar informatie. Niet voor niets is het dagelijkse smartphonegebruik gemiddeld zo’n 2 uur en 15 minuten. Een vereniging wil constant in contact staan met haar leden om haar toegevoegde waarde nog maar eens te onderstrepen. Daarom introduceert Yard de Yunits-app: een smartphone- app voor Android of iOS.

Webbureau Yard Digital Agency breidt haar online communicatieplatform Yunits uit met een native smartphone-app voor ledenorganisaties. De Yunits-applicatie werkt drempelverlagend en verhoogt interactiviteit tussen leden en vereniging. “Met de app ben je als branche- of beroepsvereniging klaar voor de toekomst”, zegt Dennis van Aalst, directeur Yard | Digital Agency. “Leden krijgen hiermee meer het gevoel ergens bij te horen.”

Een smartphone is tegenwoordig het eerste portaal naar informatie. Niet voor niets is het dagelijkse smartphonegebruik gemiddeld zo’n 2 uur en 15 minuten. Een vereniging wil constant in contact staan met haar leden om haar toegevoegde waarde nog maar eens te onderstrepen. Daarom introduceert Yard de Yunits-app: een smartphone- app voor Android of iOS.

Via de app kunnen leden altijd en overal reageren op actuele zaken, of meedoen aan discussies. De app is ontwikkeld met gebruiksvriendelijkheid als absolute kernwaarde: door die eenvoud vermenigvuldigt het aantal contactmomenten. En dat is precies wat een verenigingsplatform wil: de drempel verlagen om meer interactie te creëren.

Zo werkt de Yunits-app

“De afstand tussen vereniging en lid wordt significant kleiner, doordat gebruikers op ieder moment van de dag even naar de nieuwste berichten kunnen kijken”, zegt Van Aalst. “Ze gaan het gesprek aan, voeren discussie over actuele zaken. Het creëert daarmee een gevoel van saamhorigheid. Juist in deze tijd is dat heel relevant.”

De Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) zag de waarde van de app en besloot als partner mee te doen aan een pilot. De app Eén tweetje, onderdeel van eentweetje.knvb.nl, brengt bestuursleden van verschillende voetbalverenigingen digitaal bij elkaar.

De pilot was een groot succes en mede daarom is besloten de Yunits-app uit te rollen voor alle branche- en beroepsorganisaties. De app krijgt een look-and-feel in de stijl van de vereniging en is volledig gepersonaliseerd.

Voor het verenigingsbureau betekent de app een enorme vergroting van de deelnemersbetrokkenheid. Ook zorgt de Yunits app voor imagoverbetering, het draagt bij aan een toekomstbestendige en klantvriendelijke dienstverlening.

Via de app kunnen leden altijd en overal reageren op actuele zaken, of meedoen aan discussies. De app is ontwikkeld met gebruiksvriendelijkheid als absolute kernwaarde: door die eenvoud vermenigvuldigt het aantal contactmomenten. En dat is precies wat een verenigingsplatform wil: de drempel verlagen om meer interactie te creëren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht