Bepanthen x The Dean: De crème de la crème tegen eczeem.

Somention en Bepanthen hebben de handen ineen geslagen met Daan Boom om het taboe rondom eczeem te doorbreken. Daan Boom is bekend als presentator van het programma Streetlab en is tevens cabaretier, schrijver en zanger. Voor zijn nieuwe zevendelige YouTube-docuserie kruipt hij in de huid van ‘The Dean’ om door te breken in de Nederlandse hiphopscene. Wat veel mensen niet van deze creatieve duizendpoot weten is dat hij helaas ook ervaring heeft met eczeem. Tijdens deze reeks stelt hij het taboe rondom eczeem aan de kaak. Een samenwerking met Bepanthen, dé nr. 1 in dermatologische verzorging wereldwijd en bekend door onder andere haar eczeem crème, baby zalf en tattoo zalf, kon daarom niet uitblijven. Somention zag dit als de perfecte kans om op een unieke wijze de Bepanthen Eczeem Crème onder de aandacht te brengen!
Somention werkt sinds 2016 vol enthousiasme voor Bayer aan de social media kanalen van Bepanthen en heeft sindsdien een trouwe community opgebouwd. Yvette Guichard, content manager bij Somention: “Het doel van deze campagne is awareness creëren rondom eczeem en het taboe te doorbreken om hier open over te zijn. Met Daan hebben we dé perfecte match gevonden.”
“1 op de 6 Nederlanders krijgt te maken met eczeem, maar nog lang niet iedereen durft hier voor uit te komen”, aldus Annejet Nieboer, Brand Manager bij Bayer. “Met deze campagne willen we dat bespreekbaar maken. En hoe kunnen we dat beter doen dan samen met iemand die vanuit zijn eigen ervaring spreekt en hier toch vol humor aandacht voor kan vragen? The Dean’s humor en creativiteit, samen met zijn authenticiteit én de perfecte timing met het uitkomen van zijn nieuwe serie hebben ervoor gezorgd dat dit de ideale samenwerking is.”
Over Bayer
Bayer is een wereldwijde onderneming met kerncompetenties op het gebied van gezondheidszorg en voeding. Bayer ontwikkelt producten en diensten die de gezondheid van mens en planeet ondersteunen, en helpen de grote uitdagingen van een groeiende en vergrijzende wereldbevolking het hoofd te bieden. Bayer zet zich in voor duurzame ontwikkeling en beoogt met haar bedrijven een positieve impact te genereren. Tegelijkertijd streeft de Groep ernaar waarde te creëren door middel van innovatie en groei. Het merk Bayer staat wereldwijd voor vertrouwen, betrouwbaarheid en kwaliteit.
Over Somention
Met een team van 56 experts helpt Somention merken zich te presenteren op social media. Als onafhankelijk social media agency verzorgt Somention de strategie, content creatie, community management en social advertising voor een groot aantal bekende A-merken, zoals o.a. Bayer, TUI, Royal Canin en Vivera.
Complete video The Dean x Bepanthen: https://youtu.be/6zkI6niayCw
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.