TCL Europe versterkt de business van slimme huishoudelijk apparaten en stelt Ying Can aan als Product Marketing Manager voor grote en kleine huishoudelijke apparaten (MDA & SDA) voor Europa

TCL Electronics, een van de dominante spelers in de wereldwijde tv-industrie en een toonaangevend bedrijf in consumentenelektronica, kondigt vandaag een benoeming aan: Ying Cai wordt aangesteld als Go To Market (GTM) & Product Marketing Manager voor MDA & SDA voor TCL Europe, na bijna 8 jaar ervaring in productontwikkeling en marketing in consumentenelektronica en MDA op de Europese markt. Gevestigd in Parijs, is het haar rol om de MDA & SDA-strategie van TCL te leiden op zowel product- als CSR-niveau.,
“Ik ben erg blij om me bij TCL Europe aan te sluiten om de GTM-strategie te ontwikkelen voor grote huishoudelijke apparaten zoals koelkasten, wasmachines en IoT-apparaten zoals stofzuigers en luchtreinigers. TCL creëert gebruiksvriendelijke producten en diensten die technologische prestaties en aantrekkelijk design combineren, met als doel een eigen slim ecosysteem te bouwen dat kan worden bestuurd vanuit de TCL Home applicatie. Het leven eenvoudiger maken met intelligente oplossingen is de prioriteit van TCL en ik voel me vereerd om hieraan bij te dragen.” Ying Cai.
Ying Cai, met een Europese carrière en internationale vaardigheden
Ying Cai, afgestudeerd aan de IÉSEG School of Management, begon met werken bij Haier Europe, waar ze Europese Product Manager voor consumentenelektronica was. Daarna ging ze verder bij Haier Europe als Product Manager in witgoed (Washing Free Standing & Built In) voor de Franse markt voordat ze bij het bedrijf TCL Europe kwam als GTM & Product Marketing Manager voor MDA&SDA.
MDA & SDA, een nieuwe kernactiviteit voor TCL Europe
Hoewel TCL vooral bekend staat als een televisiemerk, is TCL al jaren geleden begonnen met de verkoop van witgoed over de hele wereld. Voor de Europese markt lanceerde TCL eerder dit jaar in april verschillende modellen koelkasten, wasmachines, luchtreinigers en robotstofzuigers. In overeenkomst met de missie van het bedrijf, namelijk het leven intelligent maken met innovatieve technologie, is de strategie van TCL Europe tweeledig:
Ten eerste de lancering van slimme huishoudelijke apparaten op de Europese markt. TCL investeert in twee hoofdcategorieën, namelijk de witgoedproducten en de smart connected appliances.
Vervolgens een cross-platform smart home-systeem bouwen om alle verschillende IOT smart home-producten van TCL met elkaar te verbinden. Dit zal het leven van de consument sneller, efficiënter en intelligenter maken.
De ambitie van TCL is om een groeiend aanbod van producten voor thuiscomfort te bieden, om mensen te helpen een ideale thuisomgeving te bereiken binnen een geïntegreerd, volledig verbonden ecosysteem.
Over TCL Electronics
TCL Electronics (1070.HK) is een snelgroeiend bedrijf in consumentenelektronica en een toonaangevende speler in de wereldwijde tv-industrie. Het werd opgericht in 1981 en is nu actief in meer dan 160 markten wereldwijd. Volgens OMDIA was TCL in Q2 2020 wereldwijd nummer 2 in het marktaandeel van TCL-tv’s. TCL is gespecialiseerd in onderzoek, ontwikkeling en productie van consumentenelektronica, variërend van tv’s, audio en slimme huishoudelijke apparaten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.