
Hoe ontwikkel je de ultieme marketplace-strategie?
In 2021 kan je niet meer zonder marketplaces. Maar hoe geef je je marketplace-strategie vorm?
In deze video leer je hoe EDC Retail en Amazin met behulp van marketplaces een sexspeeltje in elk nachtkastje van Europa probeert te krijgen. Rik de Ruijter en Joël Dave Groen vertellen hoe je succesvol gebruikmaakt van marketplace-reuzen. Ze delen wat ze hebben geleerd de afgelopen jaren en sluiten af met hun ultieme tips.
Vragen die onder meer worden beantwoord zijn: Hoe bepaalde je de juiste marketplace-strategie en maak je de juiste afweging tussen giants, local heroes en pure players en hoe vind je de weg in de marketplace-jungle en zorg je dat je overzicht houdt? Hoe profileer je jezelf op marketplaces en wat moet je doen om er succesvol te zijn? Ook gaan ze dieper in op hoe je als producent en eigenaar van meerdere merken omgaat met je B2B-afnemers? Verder staan ze stil bij het belang van branding: hoe belangrijk is het uiterlijk van jouw merk nou echt?

Rik de Ruijter
Lange tijd als Digital Marketing Consultant gewerkt, nu Marketplace Specialist pur sang. Rik is er van overtuigd dat je in 2021 niet meer zonder marketplaces kunt. Deze Volvo-fan houdt van een biertje op z’n tijd en komt elke dag zijn bed uit om bedrijven te helpen met het vormgeven van hun marketplace strategieën.

Krijn Schuurman
Krijn Schuurman is een scherpe en gevatte allround dagvoorzitter die het beste bij sprekers naar boven haalt. Kritisch waar het moet, met humor waar het kan. Naast zijn werk als dagvoorzitter en gespreksleider heeft hij de afgelopen 15 jaar opdrachten gedaan voor uiteenlopende organisaties in verschillende sectoren. De klant helpen bij het benutten van kansen die de online wereld biedt, is daarin de rode draad.
Hij wordt regelmatig gevraagd duiding te geven aan de trends op het gebied van internet en ICT, op Radio1 en BNR Nieuwsradio en zo nu en dan in programma’s zoals NOS Journaal, EenVandaag, Nieuwsuur en RTL Late Night.
Krijn heeft een jarenlange ervaring als gespreksleider bij evenementen, webinars, podcasts en talkshows. Hij heeft een voorliefde voor innovatie en alles wat met de digitalisering van onze samenleving te maken heeft, maar is breed inzetbaar; de afgelopen jaren werkte hij mee aan programma’s over onder meer de zorg, het onderwijs, de financiële sector, duurzaamheid en goede doelen.
Nieuwe insights
AI in klantbeleving: van belofte naar meetbare waarde[Podcast] Doorzetters met Richard Bross: “Mijn mooiste bedrijf viel om toen ik ziek was”Niet AI, maar wendbaarheid bepaalt de winnaars van morgenDe toekomst van betalen: uitdaging of kans?Recruitment update #3: arbeidsmarkttrends, AI-impact en campagnes vanuit de overheidGerelateerde artikelen


‘Feed’-management: de sleutel tot effectieve e-commerce-SEO (2/2)

‘Feed’-management: de sleutel tot effectieve e-commerce-SEO (1/2)
